Продажі можна як продати-придбати, так і здати в оренду-орендувати земельні ділянки. Відповідно до законодавства продати-придбати земельні ділянки сільськогосподарського призначення можна лише приватні, комунальні та державні – аграрії можуть лише орендувати. Про це пишуть на «АgroNews.ua»
А от ділянки комерційного та промислового призначення продавати можна навіть комунальні та держані. І в залежності від того, який це аукціон та який статус має учасник: фізична особа, фізична особа-підприємець чи юридична особа – перелік документів для участі у торгах буде дещо різнитися.
Проте для усіх без винятку учасників необхідно сплатити реєстраційний та гарантійний внески і завантажити у систему відповідні документи:
- заяву про участь у земельних торгах;
- документ, що підтверджує сплату реєстраційного внеску з рахунку учасника (платіжне доручення);
- документ, що підтверджує сплату гарантійного внеску з рахунку учасника (платіжне доручення);
- копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків ( у випадку відсутності номера – копія паспорту) (для ФОПів та фізичних осіб);
- витяг із єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (для юридичних осіб та ФОПів);
- інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи (для юридичних осіб);
- документ, що підтверджує повноваження підписанта (для юридичних осіб).
Звертаю увагу, що усі документи рекомендовано завантажувати у форматі «pdf». І вони мають бути підписані за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
А от для ті, хто бажає придбати землі сільськогосподарського призначення, окрім уже згаданих документів додатково ще повинні завантажити:
- документи, що підтверджують джерела походження коштів;
- документи, які підтверджують право власності учасника земельних торгів на земельні ділянки сільськогосподарського призначення (у разі наявності таких прав);
- документи про перебування у шлюбі (чи його розірвання) та про набуття земельних ділянок сільськогосподарського призначення на праві спільної сумісної власності подружжя (для ФОП та фізичних осіб);
- для юридичних осіб – документи, які містять відомості про структуру власності та документи, що підтверджують громадянство учасників (акціонерів, членів) та бенефіціарного власника;
- для фізичних осіб та ФОП – документ, що містить інформацію щодо юридичних осіб, права на частку у статутному (складеному) капіталі, у пайовому фонді, акції, паї, яких потенційний покупець має, із обов’язковим зазначенням найменування юридичної особи, ідентифікаційного коду юридичної особи, розміру належної йому частки у статутному (складеному) капіталі, у пайовому фонді, та/або кількість належних йому акцій, паїв.
Серед іншого, про що варто пам’ятати: відповідно до законодавства до 2024 року юридичні особи не можуть купувати земельні ділянки сільськогосподарського призначення.