Рамка підприємницьких компетенцій EntreComp+ — це адаптований під глобальні виклики та технологічні тренди малого й середнього бізнесу в Україні документ, який допомагає українським підприємцям розвивати підприємницькі навички з урахуванням світових трендів та проблематики, а також наближає їхню діяльність до стандартів Європейського Союзу.
Рамка EntreComp+ адаптована експертами Київської школи економіки на основі «The Entrepreneurship Competence Framework» та базується на трьох основних сферах компетенцій:
- Ідеї та можливості — фокус на розвитку креативного мислення та генерації новаторських ідей;
- Ресурси — навички пошуку, консолідації та ефективного управління ресурсами від фінансів до людей і нових технічних можливостей;
- Діяльність — ініціативність та підприємливість, уміння планувати й управляти реалізацією проєктів, створення бізнес-планів.
«У Мінцифрі ми багато часу та зусиль докладаємо для розвитку підприємництва. На порталі національного проєкту Дія.Бізнес зібрали всі можливості та найкращі практики, а мережа центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес втілює низку освітньо-грантових акселераторів, які вже допомогли тисячам українських підприємців розвинути власну справу. Тепер спільно з партнерами розробили Рамку підприємницьких компетенцій. Рамка — дорожня карта для підприємця, який шукає можливості для розвитку та зростання свого бізнесу. Дякуємо за сприяння нашим партнерам — проєкту Good Governance Fund “Ревіталізація бізнес-клімату в Україні”, який підтримується UK International Development від Уряду Великої Британії», — додала Валерія Іонан, заступник Міністра цифрової трансформації з питань європейської інтеграції.
Для потреб України документ доповнено новими компетенціями, зокрема: «Технологічне передбачення», «Розширення стратегій», «Адаптивність», «Навчання протягом усього життя», а також інноваціями: «Гендерна рівність та соціальна інклюзія», «Конфліктна чутливість», «Клімат та довкілля».
«Підприємливість — це фундаментальна компетенція, яку ми прагнемо розвивати в українцях, розбудовуючи країну підприємців. EntreComp+ відкриває шляхи для вдосконалення навичок ведення бізнесу, пропонуючи інструменти для адаптації до світових трендів, інновацій та сталого розвитку. Рамка не лише надає загальне визначення й пояснює компоненти підприємливості, а й допомагає визначити різні рівні її сформованості та є чудовим інструментом для саморозвитку й посилення підприємницького мислення», — зазначив Андрій Ремізов, директор Офісу з розвитку підприємництва та експорту.
Також серед важливих доповнень Рамки підприємницьких компетенцій EntreComp+:
- акцент на сталому розвитку й етичному мисленні,
- ширший погляд на технології та інновації,
- фокус на глобальних трендах і перспективах розвитку
- інклюзивна адаптація бізнесу до специфічних потреб споживачів та працівників.
«Досі в Україні не існувало єдиної системи для розвитку підприємницьких навичок малого й середнього бізнесу. Такі системи, як EntreComp, дають змогу не просто розвивати навички, а й ураховувати глобальні виклики, пристосовуватися до технологічних трендів, а також наближати умови та принципи роботи підприємців до стандартів ЄС», — зазначив Максим Нефьодов, директор з інноваційних рішень Київської школи економіки.
Наступним кроком для реалізації проєкту стане впровадження компетенцій, необхідних персонально кожному підприємцю, а також розробка системних навчальних продуктів, що допоможуть покращити навички та вміння підприємців.
Ознайомитися з Рамкою підприємницьких компетенцій EntreComp+ можна на порталі Дія.Бізнес за посиланням: https://business.diia.gov.ua/cases/iniciativi/entrecomp-plus
Рамка підприємницьких компетенцій EntreComp+ для українського малого та середнього бізнесу розроблена з ініціативи Міністерства цифрової трансформації України, Офісу з розвитку підприємництва та експорту й національного проєкту Дія.Бізнес та реалізована в межах проєкту Good Governance Fund «Ревіталізація бізнес-клімату в Україні», який фінансується UK International Development від Уряду Великої Британії. Імплементатори проєкту — Abt Britain та Київська школа економіки.