Ціна товару на касі не відповідає ціннику: що варто знати споживачу?

20.12.2023

Кожен із нас хоча б раз стикався з проблемою невідповідності ціни товару, зазначеної на ціннику та його фактичній вартості при здійсненні розрахунку в касі магазину. З цього питання надходять звернення громадян і до Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області.

Тому, зважаючи на актуальність даної проблеми та необхідність забезпечення контролю підприємцями інформації на цінниках, спеціалісти Держпродспоживслужби області звертають увагу на наступне.

Стаття 633 Цивільного кодексу України визначає, що Публічним є договір, в якому одна сторона – підприємець взяла на себе обов’язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться. Підприємець не має права відмовитися від укладення публічного договору за наявності у нього можливостей надання споживачеві відповідних товарів (робіт, послуг).Пропонування споживчого товару до придбання є складовою публічного договору.

Для забезпечення можливості здійснення свідомого вибору покупцем, продавець повинен надати всю необхідну, доступну, правдиву та своєчасну інформацію про товар до моменту його придбання. Тому, ціна товару є однією з істотних умов договору, а цінник для споживача – єдиним документом, котрим надається правдива інформація про вартість.

Звертаємо увагу, що розмістивши товар на вітрині магазину та зазначивши його ціну на ціннику, продавець здійснив публічну пропозицію про укладення договору купівлі-продажу, а тому зобов’язаний продати цей товар за вказаною вартістю.

Пряма вимога до суб’єкта господарської діяльності про обов’язок забезпечити інформування споживачів щодо роздрібних цін на продовольчі товари в грошовій одиниці України за допомогою цінників зазначена у пункті 16 Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами, затверджених наказом Мінекономіки 11.07.2003 № 185. За порушення цих Правил посадовими особами Держпродспоживслужби на підприємця або продавця можуть бути накладені адміністративні стягнення.

Отже, якщо на касі магазину повідомляють про іншу ціну та пояснюють, що працівники не встигли здійснити заміну і в комп’ютері (базі) вона вже нова,ви маєте повне право вимагати продаж товару за ціною, зазначеною саме в ціннику. А ось різниця вартості може бути відшкодована магазину коштом працівника, відповідального за формування цінників.

У випадку ж, якщо ваші права, незважаючи на ваші законні вимоги продовжують порушувати, рекомендуємо:

  • за можливості зафіксувати такі факти на фото чи відео;
  • з’ясувати найменування суб’єкта господарювання, котрим здійснюється торгівля та адресу магазину;
  • надіслати скаргу за адресою: м. Кропивницький, вул. Тараса Карпи, 84 або на електронну поштову скриньку: gudpss@kr.consumer.gov.ua

Головне  управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області