«Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю…» – віднині це, гарантоване Конституцією право, стосуватиметься і власників земельних ділянок. Водночас у громад виникає все більше питань щодо земельного законодавства. Тож до вашої уваги відповіді на найпопулярніші та найважливіші питання у сфері землеустрою.
ХТО ЗМОЖЕ ВИКУПИТИ ЗЕМЛЮ?
Відповідно до законодавства, після відкриття ринку землі викупити землю можуть громадяни України, яким належить право:
постійного користування;
право довічного успадкованого володіння земельними ділянками державної і комунальної власності, призначеними для ведення фермерського господарства;
орендарі ділянок, які набули право оренди через переоформлення права постійного користування до 2010 року.
Ці категорії громадян можуть викупити земельні ділянки з розстрочкою до 10 років. Ціна землі буде дорівнювати нормативній грошовій оцінці, без проведення земельних торгів.
У разі купівлі ділянки з розстроченням платежу право власності переходить до покупця після першої сплати.
ЩО НЕОБХІДНО ЗДІЙСНИТИ ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ ПРАВА ВЛАСНОСТІ НА ЗЕМЛЮ?
По-перше, у ділянки повинен бути кадастровий номер. Його наявність можна перевірити на Публічній кадастровій карті України: http://surl.li/ydva.
Якщо кадастрового номера немає – зверніться до розробника документації із землеустрою для виготовлення технічної документації щодо встановлення чи відновлення меж ділянки в натурі та зареєструйте ділянку в Державному земельному кадастрі. Під час реєстрації ділянки їй буде присвоєно кадастровий номер.
По-друге, зареєструйте право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, якщо до цього часу ви цього не зробили. Для реєстрації права зверніться до виконавчих органів сільських, селищних та міських рад, нотаріуса чи ЦНАП: https://my.gov.ua/info/servicecenters
При собі необхідно мати паспорт для встановлення вашої особи. Також для реєстрації права власності підготуйте документи:
підтвердження сплати адміністративного збору;
документ про права на ділянку (державний акт на право власності на землю, договори купівлі-продажу, дарування, міни, рішення суду, свідоцтво про право на спадщину).
Після реєстрації права власності на землю отримайте паперовий чи електронний витяг із Державного реєстру речових прав.
Реєстрація права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та вказаний пакет документів зможе гарантувати вам право користування, володіння розпорядження земельною ділянкою і допоможе уникнути багатьох ризиків.
Для чого потрібен кадастровий номер
Які документи необхідно буде надати нотаріусу для посвідчення договору про відчуження земельної ділянки
Коли здійснюється укладення договору оренди земельної ділянки
Як здійснюється поновлення договорів оренди землі, укладених до 16 липня 2020
Коли може бути припинено договір оренди землі
Коли договір оренди землі може бути достроково розірвано
Як здійснюється нарахування земельного податку фізичним особам
Коли потрібно встановлювати межі земельної ділянки
Як реалізувати своє право на безоплатне отримання земельної ділянки
Як змінити цільове призначення земельної ділянки
Відповіді на всі ці запитання знайдете на сайті нашого Міністерства: https://bit.ly/3w6jXIA
Міністерство юстиції України