Відповіді на  найпопулярніші та найважливіші питання стосовно земельного законодавства

02.07.2021

«Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю…» – віднині це, гарантоване Конституцією право, стосуватиметься і власників  земельних ділянок. Водночас  у громад виникає все більше питань щодо земельного законодавства. Тож до вашої уваги  відповіді на  найпопулярніші та найважливіші питання у сфері землеустрою.
ХТО ЗМОЖЕ ВИКУПИТИ ЗЕМЛЮ?
Відповідно до законодавства, після відкриття ринку землі викупити землю можуть громадяни України, яким належить право:
 постійного користування;
 право довічного успадкованого володіння земельними ділянками державної і комунальної власності, призначеними для ведення фермерського господарства;
 орендарі ділянок, які набули право оренди через переоформлення права постійного користування до 2010 року.
Ці категорії громадян можуть викупити земельні ділянки з розстрочкою до 10 років. Ціна землі  буде дорівнювати нормативній грошовій оцінці, без проведення земельних торгів.
У разі купівлі ділянки з розстроченням платежу право власності переходить до покупця після першої сплати.
ЩО НЕОБХІДНО ЗДІЙСНИТИ ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ ПРАВА ВЛАСНОСТІ НА ЗЕМЛЮ?
 По-перше, у ділянки повинен бути кадастровий номер. Його наявність можна перевірити на Публічній кадастровій карті України:  http://surl.li/ydva.
Якщо кадастрового номера немає – зверніться до розробника документації із землеустрою для виготовлення технічної документації щодо встановлення чи відновлення меж ділянки в натурі та зареєструйте ділянку в Державному земельному кадастрі. Під час реєстрації ділянки їй буде присвоєно кадастровий номер.
По-друге, зареєструйте право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, якщо до цього часу ви цього не зробили. Для реєстрації права зверніться до виконавчих органів сільських, селищних та міських рад, нотаріуса чи ЦНАП: https://my.gov.ua/info/servicecenters
 При собі необхідно мати паспорт для встановлення вашої особи. Також для реєстрації права власності підготуйте документи:
 підтвердження сплати адміністративного збору;
 документ про права на ділянку (державний акт на право власності на землю, договори купівлі-продажу, дарування, міни, рішення суду, свідоцтво про право на спадщину).
Після реєстрації права власності на землю отримайте паперовий чи електронний витяг із Державного реєстру речових прав.
 Реєстрація права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та вказаний пакет документів зможе гарантувати вам право користування, володіння розпорядження земельною ділянкою і допоможе уникнути багатьох ризиків.
❓ Для чого потрібен кадастровий номер
❓ Які документи необхідно буде надати нотаріусу для посвідчення договору про відчуження земельної ділянки
❓ Коли здійснюється укладення договору оренди земельної ділянки
❓ Як здійснюється поновлення договорів оренди землі, укладених до 16 липня 2020
❓ Коли може бути припинено договір оренди землі
❓ Коли договір оренди землі може бути достроково розірвано
❓ Як здійснюється нарахування земельного податку фізичним особам
❓ Коли потрібно встановлювати межі земельної ділянки
❓ Як реалізувати своє право на безоплатне отримання земельної ділянки
❓ Як змінити цільове призначення земельної ділянки
Відповіді на всі ці запитання знайдете на сайті нашого Міністерства: https://bit.ly/3w6jXIA
Міністерство юстиції України