Зимова субсидія для пенсіонерів — важливі нюанси в оформленні

07.11.2025

Восени 2025 року пенсіонери за певних умов можуть оформити житлову субсидію. Для того, щоб отримати людям похилого віку допомогу в оплаті комунальних послуг, необхідно зібрати спеціальний пакет документів та подати до відповідних органів. Про це розповідають Новини.LIVE, посилаючись на інформацію Пенсійного фонду України (ПФУ).

Хто з пенсіонерів може оформити субсидію у 2025 році  

Право та розмір житлової субсидії для людей похилого віку визначається в індивідуальному порядку з урахуванням:

  • доходів заявника;
  • складу домогосподарства;
  • типу житлово-комунальних послуг.

Пенсіонерам надається можливість оформити допомогу в оплаті комунальних послуг, якщо витрати на них перевищують 15% від їхнього щомісячного доходу.

Дохід домогосподарства під час визначення розміру субсидії на зимовий сезон враховують за перший та другий квартали, а дохід людей похилого віку — у розмірі пенсійної виплати за серпень поточного року.

Правила оформлення субсидії для пенсіонерів

Якщо громадянин похилого віку вже отримував субсидію раніше і за цей час не сталося змін у складі родини чи економічному стані, а також відсутні борги за комунальні послуги, то виплата продовжиться автоматично, без необхідності звернення повторно. У разі наявності змін чи оформлення субсидії вперше, пенсіонери мають підготувати такий пакет документів:

  • заява про призначення субсидії;
  • паспорт громадянина;
  • ідентифікаційний код;
  • декларація про доходи та витрати тих, хто проживає у житлі;
  • довідка про доходи (за наявності інших доходів, окрім пенсії);
  • довідка про склад сім’ї (за необхідності);
  • інші документи, що дають право на субсидію (зокрема, договір оренди житла).

Житлову субсидію на оплату комунальних послуг мають призначити у разі подання пакета документів:

  1. З 1 жовтня до 30 листопада — з початку опалювального сезону.
  2. Звернення відбулося пізніше цього періоду — з місяця звернення.

Вона діятиме до закінчення опалювального сезону.

Оформити допомогу можна такими способами:

  • звернувшись до сервісного центру Пенсійного фонду/Центру надання адмінпослуг;
  • надіславши заяву та необхідні документи поштою на адресу тероргану ПФУ.
  • на порталі е-послуг ПФУ, у застосунку Пенсійного фонду або в застосунку “Дія”.
  • завдяки уповноваженим особам селищної, сільської, міської ради.