Восени 2025 року пенсіонери за певних умов можуть оформити житлову субсидію. Для того, щоб отримати людям похилого віку допомогу в оплаті комунальних послуг, необхідно зібрати спеціальний пакет документів та подати до відповідних органів. Про це розповідають Новини.LIVE, посилаючись на інформацію Пенсійного фонду України (ПФУ).
Хто з пенсіонерів може оформити субсидію у 2025 році
Право та розмір житлової субсидії для людей похилого віку визначається в індивідуальному порядку з урахуванням:
- доходів заявника;
- складу домогосподарства;
- типу житлово-комунальних послуг.
Пенсіонерам надається можливість оформити допомогу в оплаті комунальних послуг, якщо витрати на них перевищують 15% від їхнього щомісячного доходу.
Дохід домогосподарства під час визначення розміру субсидії на зимовий сезон враховують за перший та другий квартали, а дохід людей похилого віку — у розмірі пенсійної виплати за серпень поточного року.
Правила оформлення субсидії для пенсіонерів
Якщо громадянин похилого віку вже отримував субсидію раніше і за цей час не сталося змін у складі родини чи економічному стані, а також відсутні борги за комунальні послуги, то виплата продовжиться автоматично, без необхідності звернення повторно. У разі наявності змін чи оформлення субсидії вперше, пенсіонери мають підготувати такий пакет документів:
- заява про призначення субсидії;
- паспорт громадянина;
- ідентифікаційний код;
- декларація про доходи та витрати тих, хто проживає у житлі;
- довідка про доходи (за наявності інших доходів, окрім пенсії);
- довідка про склад сім’ї (за необхідності);
- інші документи, що дають право на субсидію (зокрема, договір оренди житла).
Житлову субсидію на оплату комунальних послуг мають призначити у разі подання пакета документів:
- З 1 жовтня до 30 листопада — з початку опалювального сезону.
- Звернення відбулося пізніше цього періоду — з місяця звернення.
Вона діятиме до закінчення опалювального сезону.
Оформити допомогу можна такими способами:
- звернувшись до сервісного центру Пенсійного фонду/Центру надання адмінпослуг;
- надіславши заяву та необхідні документи поштою на адресу тероргану ПФУ.
- на порталі е-послуг ПФУ, у застосунку Пенсійного фонду або в застосунку “Дія”.
- завдяки уповноваженим особам селищної, сільської, міської ради.