Чи підуть діти до школи 1 вересня? Основні сценарії

03.08.2020

Чи підуть діти до школи 1 вересня? Основні сценарії

Варіанти роботи шкіл

З 1 серпня в Україні діють нові правила адаптивного карантину, що дозволяють посилювати чи послаблювати обмеження в окремих містах і районах. Тепер регіони розділені на зони залежно від епідеміологічної ситуації: «зелену», «жовту», «помаранчеву» та «червону». Відповідно до цього поділу, у МОЗ є декілька варіантів роботи шкіл з 1 вересня.

«Рішення про віднесення тієї чи іншої території до певного рівня приймає держкомісія техногенної безпеки та надзвичайних ситуацій. Якщо ваша територія потрапляє у «зелений», «жовтий» або «помаранчевий» рівень, ви можете бути впевнені: діти 1 вересня сядуть за шкільні парти», – пояснює заступниця міністра освіти Любомира Мандзій.

Заборона відвідувати школи діятиме тільки у «червоній» зоні. Тож у регіонах, де досі діє жорсткий карантин, діти вчитимуться далі дистанційно. Як зауважує міністр охорони здоров’я Максим Степанов, рішення про належність до певної зони ухвалюватимуть на рівні району та навіть міста. Це означає, що навіть у «червоній» зоні можуть бути «зелені» міста та села.

«В умовах адаптивного карантину ми спустилися навіть не на область, а на рівень району або міста. Наша позиція і те, що ми зараз спостерігаємо, – в переважній більшості міст і районів діти підуть до школи 1 вересня», – наголошує міністр.

Критерії для карантинних обмежень залишаються незмінними: завантаженість ліжок у лікарнях, кількість тестувань на 100 тисяч громадян, відсоток виявлення хворих і динаміка захворюваності. Поділ на зони переглядатимуть залежно від рівня захворюваності кожні 5 днів. У разі спалаху хвороби навчальні заклади можуть закривати на карантин на 7-14 днів.

У Міністерствах охорони здоров’я та освіти сподіваються, що 1 вересня якомога більше школярів  зможуть повернутися за парти. Для цього також розробляться сценарій змішаного навчання. Він передбачає обмеження одночасного перебування дітей у класах, навчання по змінах, можливість вивчати деякі предмети дистанційно. Любомира Мандзій пояснює: «Сьогодні в школу йдуть одні діти, а завтра – інші. Тобто сьогодні одні працюють з використанням дистанційних технологій, а завтра – інші».

В уряді кажуть, що, попри активну підготовку до навчального року, наразі спрогнозувати епідеміологічну ситуацію на вересень майже неможливо.

Загальні карантинні правила

В уряді наголошують, що відновлення навчання не означає скасування карантинних обмежень. Міністерство охорони здоров’я розробило загальні правила роботи шкіл з 1 вересня. Одне з них – обов’язкове вимірювання температури працівників школи й учнів. За температури 37,2 і вище їх не допускатимуть до роботи або навчання. Батьки, які приводять дітей до школи, повинні бути в масках. У школі мають бути антисептики, класи регулярно провітрюватись.

І в МОЗ, і в МОН визнають, що вимагати від дітей соціальної дистанції і маскового режиму протягом дня майже неможливо. Але можна розподілити потоки дітей і розсунути парти на відстань одного метра.

«Ми не хочемо писати норми, які потім не можна виконати з урахуванням навіть того, що не можна зобов’язати учнів впродовж шести уроків перебувати масках. Ми готові йти на ризики, щоб забезпечити навчання дітей та управляти ситуацією шляхом адаптивного карантину», – зауважує головний санітарний лікар Віктор Ляшко.

У Міносвіти уточнюють, що масковий режим буде обов’язковим для вчителів. Збори педагогічних колективів слід буде проводити в дистанційній формі, за можливості більше уроків перенести на свіже повітря. Крім того, в новому начальному році школам рекомендуватимуть скасувати масові заходи й екскурсії. Це означає, що першого дзвоника може не бути.

Зрозуміло, що остаточні рішення щодо роботи шкіл будуть відомі ближче до навчального року. У разі низького рівня захворюваності діти підуть до школи у звичайному режимі, якщо станеться спалах – освітній процес знову перенесуть у дистанційний режим. Очевидно, що універсальних рішень для всієї країни не буде. Тож кожна область та район повинні будуть визначатися залежно від епідеміологічної ситуації.