Продовжуємо інформаційну кампанію стосовно протидії зростанню кількості шахрайств, пов’язаних із здійсненням фінансових операцій через Інтернет, шахрайськими (фішинговими) повідомленнями, Інтернет-жебрацтвом, шахрайством, пов’язаним із надзвичайною ситуацією. Сьогодні говоримо про Фінансовий номер.
Фінансовий номер телефону – це номер, прив’язаний до банківських рахунків. На цей номер надходять:
коди підтвердження операцій,
паролі від банків,
інформація про баланс коштів на рахунках.
Фінансовий номер потрібен для використання послуги інтернет-банкінгу та для віддаленої ідентифікації клієнта під час звернення до банку.
Як шахраї можуть скористатися фінансовим номером телефону?
Викрасти гроші з рахунків, придбати товари у звичайному магазині, на інтернет-сайтах або ж взяти онлайн-кредити!
Як шахраю це вдається?
Шахрай телефонує та представляється працівником мобільного оператора.
Під різними приводами випитує в абонента смс-код від мобільного оператора,
що дає шахраю змогу перевипустити віддалено сім-картку.
Щоб випитати смс-код, шахрай може:
запропонувати перейти на нові поліпшені стандарти зв’язку;
повідомляти, що сім-картка абонента не приймає дзвінки, тому необхідно перейти на е-сім (електронну сім-картку) тощо.
Що робити?
- Завести для спілкування з банком окрему сім-картку та не розголошувати свій фінансовий номер телефону.
Не “прив’язуйте” фінансовий номер телефону до соціальних мереж, месенджерів та не використовуйте для авторизації в інших системах.
Не залишайте фінансовий номер в якості контактного номеру в анкетних даних та не використовуйте для щоденного спілкування.
“Прив’язати” фінансовий номер телефону до своїх паспортних даних або перейти на контракт з мобільним оператором. - Відключити послугу віддаленої заміни сім-карти у свого мобільного оператора.
- Зареєструватися в онлайн-кабінеті мобільного оператора.
- Установити пін-код на сім-карту зі складним восьмизначним паролем та пароль блокування телефона.
Тримати в секреті
- логін на пароль до онлайн-кабінету мобільного оператора,
- смс-коди операторів,
- PUK-код та серійний номер сім-картки.
PUK 1 та серійний номер є на пластику від вашої старої сім-картки.
Також PUK-код можна дізнатися в особистому кабінеті на сайті мобільного оператора або зателефонувавши на “гарячу лініюˮ мобільного оператора.
Сім-карта перестала працювати, що робити?
Якщо сім-карта перестала працювати, велика ймовірність, що шахраї злочинними діями здійснили перевипуск вашої сім-картки.
Перше, що потрібно зробити, захистити свої рахунки, картки та облікові записи
до яких прив’язаний номер телефону. Як діяти?
1. Негайно заблокувати картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, який зазначено на звороті картки.
2. Зателефонувати до мобільного оператора, пояснити ситуацію та просити заблокувати обидві сім-картки (стару та нову) до з’ясування всіх обставин.
3. Заблокувати доступи до всіх рахунків, облікових записів та персональних кабінетів до яких прив’язаний вкрадений номер телефону.