Мінінфраструктури підготувало новий проект Закону, який передбачає впровадження періодичних перевірок транспортних засобів та створення системи періодичної підготовки водіїв. Про це йдеться на сайті https://biz.ligazakon.net/
Проект передбачає наступну періодичність проходження обов’язкового технічного контролю транспортних засобів:
-
для перевезення пасажирів та їх багажу, що містять не більше восьми місць для сидіння, крім сидіння водія – через 4 роки від дати першої реєстрації, надалі кожні 2 роки, не пізніше місяця дати реєстрації транспортного засобу у такому порядку:
– у рік, який закінчується на непарну цифру, – транспортні засоби, остання цифра року першої реєстрації яких непарна;
– у рік, який закінчується на парну цифру і нуль, – транспортні засоби, остання цифра року першої реєстрації яких парна або нуль;
-
для перевезення пасажирів із кількістю місць для сидіння не більше ніж дев’ять, з місцем водія включно, що використовуються як таксі – через 1 рік від дати першої реєстрації транспортного засобу, надалі щорічно;
-
для перевезення пасажирів та їх багажу, що мають більше восьми сидячих місць, крім сидіння водія – через 1 рік від дати першої реєстрації, надалі щорічно впродовж дев’яти років, кожні шість місяців після десяти років від дати першої реєстрації;
-
призначених для перевезення вантажів із повною масою до 3,5 тонн включно – через 4 роки від дати першої реєстрації, надалі кожні два роки;
-
які спроектовані і побудовані переважно для перевезення вантажів повною масою, яка перевищує 3,5 тонни, у тому числі спеціалізовані, – через один 1 від дати першої реєстрації транспортного засобу, надалі щорічно;
-
які спроектований і побудовані для перевезення пасажирів або вантажів, а також для проживання людини, із повною масою понад 3,5 тонни, у тому числі спеціалізовані, – через один рік від дати першої реєстрації транспортного засобу, надалі щорічно;
-
колісних тракторів, які використовують на дорогах загального користування з максимальною проектною швидкістю, що перевищує 40 кілометрів на годину, у тому числі спеціалізовані, – через 4 роки від дати першої реєстрації, надалі кожні два роки;
-
спеціального призначення – через 1 рік від дати першої реєстрації транспортного засобу, надалі щорічно, а ті, що випущені понад 20 років тому – кожні шість місяців;
-
призначених для перевезення небезпечних вантажів – через 1 рік від дати першої реєстрації транспортного засобу, надалі щорічно, а ті, що випущені понад 20 років тому – кожні шість місяців.
-
двоколісних або триколісних транспортних засобів з об’ємом двигуна внутрішнього згоряння 125 кубічних сантиметрів і більше або електродвигуна потужністю 4 кВт і більше, у тому числі спеціалізовані, – через 2 роки від дати першої реєстрації транспортного засобу, надалі кожні два роки;
-
із чотирма колесами, що мають двигун внутрішнього згоряння 125 кубічних сантиметрів і більше або електродвигун потужністю 4 кВт і більше, споряджена маса яких не перевищує 400 кілограмів (550 кг для транспортних засобів, призначених для перевезення вантажів) без урахування маси акумуляторних батарей у разі використання електричного двигуна, у тому числі спеціалізовані, – через 2 роки від дати першої реєстрації транспортного засобу, надалі кожні два роки;
Обов’язковий технічний контроль, незалежно від дати його останнього проведення, здійснюється в разі:
-
перереєстрації транспортного засобу на нового власника, який проводиться в десятиденний строк від дати проведення перереєстрації такого транспортного засобу;
-
ДТП, внаслідок якої було пошкоджено елементи, що впливають на безпечність руху транспортного засобу (системи підвіски, системи керування, системи подушок безпеки, системи гальмування, деформації кузова), які відносяться законодавством до технічних несправностей і недоліків, з якими заборонено експлуатацію транспортних засобів;
-
виявлення під час придорожньої перевірки недоліків, визначених порядком проведення придорожньої перевірки, що загрожують безпеці руху і стали причиною заборони або обмеження руху такого транспортного засобу.
Обов’язковому технічному контролю не підлягають:
-
транспортні засоби з конструкційною швидкістю не більше 25 кілометрів на годину;
-
транспортні засоби, які не використовуються на вулично-дорожній мережі загального користування;
-
транспортні засоби з об’ємом двигуна, що не перевищує 125 кубічних сантиметрів, або електродвигун потужністю до 4 кВт;
-
технічні засоби, призначені для агропромислового комплексу, окрім колісних тракторів, які використовують на дорогах загального користування з максимальною проектною швидкістю, що перевищує 40 кілометрів на годину.
Також водії, які здійснюють перевезення пасажирів та/або вантажів транспортними засобами відповідної категорії, будуть зобов’язані кожні 5 років проходити періодичну підготовку та підтвердження професійної компетентності.
Проектом також пропонують запровадити придорожню перевірку є перевіркою транспортних засобів на придатність до експлуатації.
Порядок придорожньої перевірки включатиме виключний перелік недоліків транспортних засобів, які є підставою для зупинки та порядок такої зупинки, перелік недоліків транспортних засобів, які є підставою для надання вимоги щодо направлення на поглиблену перевірку, обсяги придорожньої перевірки тощо.
Придорожню перевірку здійснюватитмуть посадові особи Укртрансбезпеки, які атестовані відповідно до законодавства та інформація про яких міститься в переліку атестованих посадових осіб, які здійснюють придорожні перевірки.
При виконанні міжнародних перевезень вантажів резиденти України повинні будуть мати:
-
документ придатності транспортного засобу до експлуатації;
-
документи на вантаж;
-
кваліфікаційну картку водія.
У п’ять разів зростуть штрафи за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників:
-
порушення режимів праці та відпочинку водіями транспортних засобів – штраф у розмірі ста НМДГ (1700 грн);
-
перевезення пасажирів на маршруті протяжністю понад 500 кілометрів одним водієм – штраф у розмірі ста НМДГ (1700 грн).
Запроваджуються штрафи у розмірі 200 НМДГ за експлуатацію транспортного засобу без тахографу, без пристрою обмеження швидкості руху та за управління транспортним засобом, що підлягає обов’язковому технічному контролю, але своєчасно його не пройшов – у розмірі 100 НМДГ (1700 грн).
Документ оприлюднено для громадського обговорення.