Ворожі вкиди та інформаційна гігієна: що необхідно знати, аби не стати жертвою фейку

05.03.2024

Щоб протистояти навалі російських вкидів в український інфопростір, українцям варто більше уваги приділяти саме інформаційній гігієні.
Типи контенту, якому не можна вірити:
– Пропаганда — суміш фактів, аргументів, чуток, брехні та напівправди, яку системно поширюють для впливу на громадську думку
– Дезінформація — неправдива інформація, яку навмисно поширюють, щоб заподіяти шкоду суспільству
– Цитування поза контекстом — текст, який вилучається з матеріалу таким чином, щоб спотворити його задумане значення
– Маніпуляція — викривлення інформації, створення неадекватної картини світу
– Клікбейт — емоційні заголовки на чутливі теми з викривленим змістом, які заохочують перейти за посиланням та прочитати текст
– Діпфейк — створене штучним інтелектом відео, на якому люди роблять фальшиві заяви
 Більше про те, як не стати жертвою російської пропаганди, зрозуміти, що перед вами фейк та якому контенту не варто довіряти — у графіці