Щодо діяльності ОТГ у сфері захисту прав дітей
Переглянути ЗБІР ДАНИХ ПРО СТАНОВИЩЕ ДІТЕЙ В ОБ’ЄДНАНІЙ ТЕРИТОРІАЛЬНІЙ ГРОМАДІ (Форма 1)
Переглянути ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ ОСВІТНІХ, МЕДИЧНИХ, СОЦІАЛЬНИХ ТА РЕАБІЛІТАЦІЙНИХ ПОСЛУГ,ЯКІ НАДАЮТЬСЯ ДІТЯМ ТА СІМ’ЯМ З ДІТЬМИ (Форма 2)
Хто має право на отримання комунальної субсидії в 2018 році?
За законодавством України право на отримання державної субсидії мають сім’ї, чиї витрати на оплату житлово-комунальних послуг (в межах встановлених норм споживання та з урахуванням пільг) перевищують розмір обов’язкового відсотка платежу. Сума платежу для кожного домогосподарства визначається індивідуально і залежить від сукупного доходу сім’ї.
Постановою Кабінету Міністрів № 319 від 27.04.2016 внесено зміни до порядку надання пільг та субсидій на оплату житлово-комунальних послуг. Одним з нововведень уряду є пропозиція тимчасової відміни пільг на квартиру. Таким чином, на період отримання субсидії громадянам, які мають пільги на оплату житлово-комунальних послуг, вони нараховуватися не будуть. Проте, розрахунок субсидії буде проводитися з урахуванням пільг на сплату послуг і обсяг обов’язкового платежу за послуги ЖКГ буде залежати виключно від доходів сім’ї.
Житлово-комунальна субсидія оформляється на одного з зареєстрованих членів домогосподарства (сім’ї), на ім’я якого відкрито особові рахунки на оплату комунальних послуг. Решта членів домогосподарства для призначення субсидії повинні підтвердити свою згоду на доступ і обробку персональних даних. Квартиронаймачі, які сплачують комунальні послуги відповідно до договору оренди, також мають право на надання субсидії. Право на отримання субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива надається тим громадянам, чиє житло не забезпечується електро-, тепло- або газопостачанням для обігріву. При цьому, якщо житлові приміщення опалюються одночасно декількома способами (теплова енергія та / або природний газ і / або електроенергія), субсидія призначається і виплачується тільки на один вид палива.
Хто не має права на комунальну субсидію?
Завдяки новому порядку призначення житлової субсидії відбувається без врахування майнового стану здобувача. Винятком є, здійснена протягом 1 року перед зверненням за субсидією, одноразова покупка вартістю понад 50 тисяч гривень. Таким чином, право на отримання субсидії набувають і ті категорії громадян, які раніше були її позбавлені: орендодавці, власники кількох автомобілів, власники двох житлових приміщень, особи працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку в Центрі зайнятості як безробітні; особи, які здійснили покупку або оплатили послуги (в тому числі за навчання або лікування) вартістю понад десять прожиткових мінімумів.
На які послуги і в якому обсязі поширюється субсидія?
Відповідно до програми житлових субсидій, держава відшкодовує витрати на оплату користування житлом та комунальних послуг (тепло-, газо-, водопостачання, водовідведення, електроенергії, вивезення побутового сміття та рідких нечистот). Крім того, один раз на рік, для сімей, які використовують для опалення тверде паливо, а для приготування їжі скраплений газ, надається грошова субсидія на їх купівлю (Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива). Постановою Кабінету Міністрів України №409 від 06.08.2014 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» прийняті єдині для всієї України норми житла та споживання комунальних послуг, на які може бути призначена субсидія. Ознайомитися з вищевказаними стандартами на 2018 рік можна нижче.
Уточнення! Кабмін переглянув соціальні нормативи споживання житлово-комунальних послуг для надання пільг і субсидій. Зокрема, для сімей, що складаються з 1-2 непрацездатних осіб (в тому числі пенсіонерів), соціальна норма житла, на яку надається субсидія була збільшена з 49 кв. м. до 75 квадратних метрів на домогосподарство (Постанова Кабінету Міністрів України № 300 від 26.04.2017).
Як отримати житлово-комунальну субсидію в 2018 році?
Оформлення субсидії здійснюється управлінням соціального захисту населення за місцем реєстрації заявника (орендарі — за місцем проживання). Призначення субсидії здійснюється на підставі заяви та декларації. Документи можуть бути подані особисто або надіслані поштою. Крім того, працює система онлайн-оформлення субсидій.
На який термін призначається житлова субсидія?
Комунальна субсидія надається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців і розраховується:
на неопалювальний сезон — з 1 травня по 30 вересня
на опалювальний сезон — з 1 жовтня по 30 квітня
Для орендарів житла (квартирантів) правила отримання субсидії дещо інші. Відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг здійснюється за наявності договору найму (оренди). Субсидія надається до кінця місяця, в якому закінчується термін дії договору оренди, але не більше, ніж на 1 рік. Автоматичного переоформлення субсидії для квартирантів не передбачено і для подальшого отримання компенсації на сплату ЖКГ орендарю необхідно особисто звернутися в соцзахист.
Для домогосподарств, які використовують природний газ / електроенергію для індивідуального опалення, розмір субсидії на опалювальний сезон розраховується з 16 жовтня по 15 квітня включно.
У деяких випадках субсидія може бути призначена за минулий період. Зокрема, при зверненні протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону субсидія призначається з початку такого сезону. Подібна норма діє і відносно громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, субсидія їм може бути призначена з дня виникнення відповідного права, але не більше ніж за 6 місяців до звернення за субсидією.
При відсутності змін в родині перерахунок субсидій здійснюється автоматично і не вимагає додаткового звернення до органів соцзахисту. Однак основним моментом для збереження житлової субсидії є своєчасне погашення своєї частини платежу за послуги ЖКГ. А з 1 травня 2017 року термін дії субсидії на наступний період не продовжується, якщо у громадян є двомісячний борг по оплаті комуналки.
Як отримати субсидію тільки на фактично проживаючих мешканців?
Розгляд комісією питання про нарахування субсидії на фактичну кількість людей, які проживають в квартирі (будинку), здійснюється на підставі письмової заяви. При цьому, в декларації вказується повний склад зареєстрованих мешканців, але з позначкою «не проживають» навпроти відсутніх членів сім’ї.
На підставі цих документів, а також довідки, що підтверджує факт непроживання конкретної особи за цією адресою, соціальний інспектор перевіряє матеріально-побутові умови і складає акт. За результатами перевірки співробітниками УСЗН готується подання на Комісію, рішення якої є обов’язковим до виконання ЖКГ. Таким чином, цілком реально отримати через комісію постанову про нарахування плати за послуги ЖКГ тільки на проживаючих у квартирі людей (наприклад, не на 4 прописаних, а на 2 реально проживаючих). І доходи для розрахунку субсидії також будуть братися тільки на тих осіб. які фактично мешкають у приміщені.
Уточнення!Винесення такого рішення жодним чином не впливає на прописку громадян, відсутніх за зареєстрованим місцем проживання. Вони як і раніше будуть прописані за старою адресою, але на період їх відсутності плата за комунальні послуги нараховуватися їм не буде.
Про які зміни в сім’ї необхідно повідомити в соцзабез?
Одержувач субсидії зобов’язаний повідомити орган соціального захисту населення про будь-які зміни в родині, будь то зміни в складі мешканців, соціального статусу, джерела доходів, модифікації переліку одержуваних ЖКГ послуг або умов їх надання, а також про придбання товару або оплати послуг на суму понад 50 000 гривень. Інформування органу соцзахисту про зміни, що сталися відбувається у встановлений Законом термін (один місяць), шляхом подання відповідних документів. У разі зміни складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб подаються також нові заява та декларація.
Чи проводиться перерахунок субсидії при підвищенні вартості комунальних послуг?
Перерахунок субсидії в межах установленого терміну її призначення здійснюється без звернення громадян у випадках:
- зміни цін і тарифів на послуги ЖКГ
- встановлення нової дати початку (закінчення) опалювального періоду
- встановлення КМ нового розміру частки витрат громадян на оплату ЖКГ
- зміни соціальної норми житла та нормативів користування комунальними послугами
- проведення перерахунку розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі
Нещодавнє підвищення тарифів на гарячу і холодну воду, опалення, газ і світло викликає збільшення кількості звернень громадян за компенсацією в опалювальний сезон 2018. У той же час через зростання цін на комунальні послуги зростуть і витрати на субсидії з держбюджету. У зв’язку з цим процедура надання субсидії у 2018 році буде реформована.
Джерело:http://www.lawportal.com.ua
До уваги жителів Великосеверинівської сільської ради!
Соціальні норми, у межах яких призначаються субсидії та нараховуються пільги з оплати житлово-комунальних послуг затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2017 №409 “Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування”.
З 1 січня 2018 року змінені соціальні нормативи споживання ектропостачання щодо оплати яких держава надає пільги та встановлює субсидії, а саме:
– для житлових приміщень (будинків), крім тих, що зазначені нижче – 70 кВт•г на місяць на сім’ю з однієї особи та додатково 30 кВт•г на місяць на кожного іншого члена сім’ї, але не більш як 190 кВт•г на місяць;
– для житлових приміщень (будинків), не обладнаних стаціонарними електроплитами, за наявності централізованого постачання холодної води та за відсутності централізованого постачання гарячої води та газових водонагрівальних приладів – 100 кВт•г на місяць на сім’ю з однієї особи та додатково 30 кВт•г на місяць на кожного іншого члена сім’ї, але не більш як 220кВт•г на місяць;
– для житлових приміщень (будинків), обладнаних стаціонарними електроплитами, за наявності централізованого постачання гарячої води – 110 кВт•г на місяць на сім’ю з однієї особи та додатково 30 кВт•г на місяць на кожного іншого члена сім’ї, але не більш як 230 кВт•г на місяць;
– для житлових приміщень (будинків), обладнаних стаціонарними електроплитами, за відсутності централізованого постачання гарячої води – 130 кВт•г на місяць на сім’ю з однієї особи та додатково 30 кВт•г на місяць на кожного іншого члена сім’ї, але не більш як 250 кВт•г на місяць
У селах і селищах міського типу для громадян, яким відповідно до законодавства держава забезпечує безоплатне освітлення житла, соціальний норматив залишається незмінним − 30 кВт•г на місяць на одну особу.
Звертаємо увагу, що визначення соціальних норм споживання комунальних послуг належить до компетенції Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і Міністерства енергетики та вугільної промисловості.
Таким чином, оскільки нарахування плати за користування житлово-комунальними послугами здійснюється організаціями-надавачами відповідних послуг, за роз’ясненнями щодо застосування соціальних норм слід звертатися до вказаних організацій.
Пам’ятка про соціальні норми споживання природного газу,
які застосовуються для розрахунку розмірів житлових субсидій та пільг
Соціальні норми, у межах яких надаються субсидії та пільги з оплати житлово-комунальних послуг, встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2017 №409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування».
З поточного року змінені соціальні нормативи споживання природного газу на опалення, приготування їжі та підігрів води, а саме:
у разі використання природного газу для індивідуального опалення – 5,0 куб. метрів природного газу на 1 кв. метр опалювальної площі (в межах соціальної норми житла) на місяць в опалювальний період (коригуючий коефіцієнт для 1-2 поверхових будинків – 1,094, для будинків на 3 і більше поверхів – 0,798);
на газову плиту (приготування їжі і підігрів води) – 5,4 м3 на особу;
на газову плиту і водонагрівач – 10,5 м3 на особу.
Звертаємо увагу, що визначення соціальних норм споживання комунальних послуг належить до компетенції Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і Міністерства енергетики та вугільної промисловості. Таким чином, оскільки нарахування плати за користування житлово-комунальними послугами здійснюється організаціями-надавачами відповідних послуг, – за роз’ясненнями щодо застосування соціальних норм слід звертатися до вказаних організацій.
Внесено зміни до порядку надання житлових субсидій
Кабінетом Міністрів України 18 серпня 2017 року прийнято постанову №609, якою внесено зміни до порядку надання житлових субсидій, що набрали чинності з 19.08.2017 (з дня опублікування), зокрема:
– визначено розмір простроченої понад два місяці заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, яка враховується при визначенні права на перепризначення субсидії на наступний період.
Нагадаємо, що з 1 травня 2017 року впроваджена норма, згідно якої субсидія не перепризначається на наступний період при наявності простроченої понад два місяці заборгованості з оплати послуг. В такому випадку субсидія буде перепризначена у разі погашення заборгованості або укладання договору реструктуризації боргу.
Тобто, якщо раніше сума простроченої заборгованості була навіть менше 100 грн., субсидія на наступний термін не перепризначалась.
Внесеними змінами передбачено, що при перепризначенні субсидії на наступний період враховується прострочена понад два місяці заборгованість з оплати послуг, загальна сума якої перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 грн.).Змінами передбачено, що отримувачі субсидії, які економно споживали газ або електроенергію для опалення житла протягом опалювального періоду, і у яких станом на 1 травня була переплата за послугу, можуть отримати частину зекономленої субсидії в сумі, що не перевищує вартості 100 куб. метрів газу або 150 кВт•год електроенергії (по електроенергії – це 112 грн., по газу– близько 695,79грн.).
– зменшено період, за який враховуються доходи домогосподарств для призначення житлових субсидій.
При розрахунку розміру субсидії на новий опалювальний сезон 2017/18 рр. – з 1 жовтня 2017 року будуть враховані доходи громадян за I та II квартал 2017 року, а на неопалювальний період – з 1 травня 2018 року – за III та IV квартал 2017 року.
Сім’ям, які вперше звернуться за призначенням субсидії враховується середньомісячний сукупний дохід за два квартали, що передують місяцю, що передує місяцю, з якого призначається субсидія.
Крім того, внесеними змінами надано можливість призначення субсидії недієздатній особі за заявою опікуна та врегульовано питання виплати призначеної субсидії на придбання твердого палива і скрапленого газу у разі смерті особи, якій було призначено субсидію, одній з осіб, з урахуванням яких було призначено субсидію, за заявою такої особи.
Чи отримає сім’я субсидію, яка має борги за комунальні послуги?
- Як наявність боргу за спожиті житлово-комунальні послуги впливає на призначення субсидії?
З травня поточного року змінено механізм нарахування субсидії. Субсидії не перепризначаються на наступний період тим сім’ям, у яких є прострочені понад два місяці борги за житлово-комунальні послуги.
Ця норма не стосується громадян, які вперше звертаються за субсидією.
Інформація про борги надана управлінням соціального захисту організаціями – надавачами послуг.
- За яких умов сім’я, яка має борги за комунальні послуги, може отримати субсидію?
Для продовження надання субсидії необхідно сплатити борги, а якщо сім’я має значну заборгованість за комунальні послуги, вона може вирішити це питання шляхом укладання договору реструктуризації боргу – тобто її погашення частинами.
Для укладання договору реструктуризації необхідно звернутися до організації, у якій обліковуються борги за комунальні послуги.
- Якщо сім’я сплатить борг чи укладе договір реструктуризації – з якого часу їй буде призначена субсидія?
Якщо сім’ї не перепризначена субсидія у зв’язку з наявністю боргів, управління соціального захисту населення повідомить про це сім’ю.
У разі, якщо заборгованість буде сплачена або укладений договір про реструктуризацію протягом двох місяців з дати інформування про непризначення субсидії, – на наступний строк субсидія буде призначена з дати закінчення дії попередньої субсидії, тобто з 1 травня.
В іншому випадку субсидія призначається з місяця, в якому документально підтверджено сплату заборгованості або укладено договір реструктуризації.
Про факт сплати боргу або його реструктуризації необхідно надати підтверджуючі документи до управління соціального захисту населення.
Про стан призначення субсидій для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива з січня 2018 року.
Субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається один раз на календарний рік за особистим зверненням громадян. При цьому субсидія на оплату житлово – комунальних послуг розраховується з місяця звернення за її призначенням до кінця поточного року.
Розрахунок субсидії для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива здійснюється виходячи з розміру доходу за попередній календарний рік.
1 ТРАВНЯ 2017 РОКУ ДІЄ ОНОВЛЕНА ПРОГРАМА ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ
З урахуванням прийнятих змін у травні поточного року органами соціального захисту населення буде проведено перепризначення субсидій на наступний 12-ти місячний термін, яка буде розрахована на неопалювальний сезон, а з жовтня – на новий опалювальний сезон. Сім’ям, які вже отримували субсидію повторно звертатися до органів соціального захисту населення та подавати документи не потрібно.
Звертаємо увагу, що заяву і декларацію про доходи необхідно повторно подавати лише сім’ям, які: орендують помешкання; мають зміни у складі сім’ї (наприклад: хтось прописався чи виписався); звертаються за отриманням субсидії на тверде паливо та скраплений газ; виявили бажання отримувати субсидію за зареєстрованим місцем перебування.
ЧИ ВПЛИВАЄ НАЯВНІСТЬ ПРОСТРОЧЕНОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ З ОПЛАТИ ЗА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ НА ПРИЗНАЧЕННЯ СУБСИДІЇ?
Після закінчення строку отримання субсидії органи соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді. У разі отримання від організацій-надавачів житлово-комунальних послуг інформації про прострочену понад два місяці заборгованість з оплати послуг субсидія на наступний строк не призначається, про що органи соціального захисту населення інформують особу. Субсидія буде призначена з дати закінчення дії попередньої субсидії, якщо протягом двох місяців з дати інформування про непризначення субсидії на наступний строк громадянин документально підтвердив сплату заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію. Зазначений строк може бути продовжений на підставі рішення райдержадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її створення) ради або комісії, яка ними утворюється, за наявності поважних причин.
ЗМІНЕНО ПІДХІД ЩОДО ВРАХУВАННЯ ДОХОДІВ ДЛЯ ПРИЗНАЧЕННЯ СУБСИДІЇ
Відтепер субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається виходячи із середньомісячного сукупного доходу осіб без урахування податку з доходів фізичних осіб за чотири квартали, що передують місяцю, що передує місяцю, з якого призначається субсидія, а субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива – виходячи з розміру доходу за попередній календарний рік. Під час здійснення розрахунку субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на наступний період у травні для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді, будуть враховані доходи за період з квітня попереднього року по березень поточного року, включно.
ОСОБЛИВОСТІ ВРАХУВАННЯ ДОХОДІВ НЕПРАЦЮЮЧИМ ПЕНСІОНЕРАМ
У разі коли на час звернення за призначенням субсидії особа є непрацюючим пенсіонером, який декларує відсутність в останньому місяці періоду, за який враховуються доходи, інших доходів, крім пенсії, до її середньомісячного сукупного доходу враховується розмір пенсії за такий місяць. Під час призначення субсидії на наступний період такій особі не враховуються її доходи у вигляді заробітної плати та доходи від підприємницької діяльності, якщо вона була непрацюючим пенсіонером на кінець періоду, за який враховуються доходи.
ДОПОВНЕНО ПЕРЕЛІК ДОХОДІВ, ЯКІ НЕ ВРАХОВУЮТЬСЯ ПРИ ПРИЗНАЧЕННІ СУБСИДІЇ
З 1 травня поточного року при призначенні субсидії не враховується до доходу сім’ї державна допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування.
ВИЗНАЧЕНО ТЕРМІН ОПАЛЮВАЛЬНОГО ПЕРІОДУ ДЛЯ ДОМОГОСПОДАРСТВ З ІНДИВІДУАЛЬНИМ ОПАЛЕННЯМ
Якщо раніше субсидія на опалювальний сезон призначалася з 1 жовтня до 30 квітня і перераховувалася відповідно до прийнятого рішення органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади про дату початку та закінчення опалювального сезону, то в опалювальний сезон 2017/2018рр. для сімей, які користуються індивідуальним опаленням, субсидія на послугу опалення буде нараховуватись з 16 жовтня до 15 квітня. Для тих же, хто користується централізованим опаленням, субсидія й надалі призначатиметься на період з 1 жовтня до 30 квітня та буде перераховуватись в залежності від прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про початок/закінчення опалювального періоду.
ЗБІЛЬШУЄТЬСЯ СОЦІАЛЬНА НОРМА ЖИТЛА ДЛЯ НЕПРАЦЕЗДАТНИХ ОСІБ ПРИ ПРИЗНАЧЕННІ СУБСИДІЇ
Відтепер розмір субсидії для пенсіонерів, інвалідів та інших непрацездатних осіб буде більшою, адже соціальна норма для них збільшена майже в два рази. Якщо в помешканні проживає одна-дві непрацездатні людини, соціальна норма, за якою їм рахуватиметься розмір субсидії, збільшується з 48,87 кв. м. (на одну особу) до 75 кв. м (на одну-дві особи).
МОЖЛИВІСТЬ ПРИЗНАЧЕННЯ СУБСИДІЇ ЗА ЗАРЕЄСТРОВАНИМ МІСЦЕМ ПЕРЕБУВАННЯ
У разі реєстрації місця перебування особи субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення на строк, що не перевищує шести місяців з дати реєстрації місця перебування. На наступний строк субсидія призначається за особистим зверненням громадянина після продовження строку реєстрації місця перебування.
ПРО ЩО НЕОБХІДНО ПОВІДОМЛЯТИ УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ШЛЯХОМ ПОДАННЯ ВІДПОВІДНИХ ДОКУМЕНТІВ?
Протягом місяця отримувачі субсидії повинні повідомити управління соціального захисту населення, шляхом подання відповідних документів, про наступні зміни: складу зареєстрованих у житлі (наприклад: хтось виписався чи прописався), у такому випадку подаються також нові заява і декларація; соціального статусу членів сім’ї (наприклад: хтось звільнився або влаштувався на роботу, став пенсіонером); про здійснення одноразової покупки (оплати послуг), на суму яка перевищує 50 тисяч гривень; набору комунальних послуг: відмовилися від централізованого опалення і перейшли на індивідуальне чи навпаки. Звертаємо увагу, що у разі свідомого подання громадянином документів з недостовірними відомостями або неповідомлення про вищевказані зміни сума надміру перерахованої субсидію повертається за вимогою управління соціального захисту населення, зокрема, шляхом зняття відповідних сум з особових рахунків отримувачів субсидії на підприємствах –надавачах житлово-комунальних послуг.
ПОВЕРНЕННЯ НЕВИКОРИСТАНОЇ СУМИ СУБСИДІЙ ДО БЮДЖЕТУ
Після закінчення опалювального сезону невикористана сума субсидії для відшкодування витрат на оплату послуги з централізованого опалення (теплопостачання), постачання холодної та гарячої води і водовідведення, послуг з газо- та електропостачання для індивідуального опалення повертається підприємствами-надавачами такої послуги до бюджету в повному обсязі на підставі акта розрахунку загального обсягу невикористаних сум субсидії. При цьому передбачено монетизацію частини невикористаної суми субсидії для відшкодування витрат на оплату послуг з газо-, електропостачання для індивідуального опалення. Виплата буде проведена у грошовому еквіваленті вартості (станом на 1 травня) зекономлених 100 кубів газу або 150 кіловат електроенергії, якщо цей ресурс використовується для опалення.
Нагадуємо. Подати заяву та отримати консультацію з питань призначення житлової субсидії жителі територіальної громади можуть звернувшись до управління соціального захисту населення райдержадміністрації за адресою: м. Кропивницький вул. вул Аерофлотська,5а тел..: 56-34-13; 56-36-98
До уваги жителів Великосеверинівської обєднаної громади!
Якщо Ви без роботи і маєте наміри працевлаштуватися за сприяння Державної служби зайнятості – звертайтеся до міськрайонного центру зайнятості за адресою: м. Кропивницький, вулиця Маланюка, 15 (розпорядок роботи: понеділок-четвер – з 8.00 до 17.00, п’ятниця – з 8.00 до 15.45; телефон – 24-53-91; 24-47-96).
Завантажити ПОРЯДОК реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу
Звертаємо увагу, ви маєте можливість без попереднього відвідування центру зайнятості записатися на індивідуальний первинний прийом до фахівця центру зайнятості або для отримання консультації. Для цього необхідно скористатися сервісом «Електронна черга реєстрації безробітних»на веб-сайті Державної служби зайнятості за адресою www.dcz.gov.ua.
Центр зайнятості запрошує зустрітися з роботодавцями
З метою підбору роботи громадянам, які звертаються за послугами до державної служби зайнятості, у приміщенні Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості протягом вересня будуть проходити міні-ярмарки вакансій. На цих заходах ви можете особисто зустрітися та поспілкуватися з роботодавцем, пройти співбесіду та виришити питання свого працевлаштування.
“НІ!” – НАСИЛЬСТВУ У СІМ’Ї
Родина – найдорожче, що є у кожного із нас. Це затишок і тепло, любов і повага. На жаль, останнім часом в Україні спостерігається негативна тенденція зростання випадків насилля та жорсткого поводження з дітьми з боку родини. Все частіше ми дізнаємося про жахливі випадки знущання над дітьми в сім’ях, проявлення над ними насильства та експлуатації. Жорстокість по відношенню до дітей та зневага їхніми інтересами мають різні форми і прояви, але завжди призводять до серйозних проблем зі здоров’ям та розвитком дитини, нерідко несуть загрозу її життю. Враховуючи важливість і актуальність проблеми соціального захисту дітей, попередження бездоглядності, жорстокості, насильства в сім’ї органи виконавчої влади та місцевого самоврядування району приділяють цим питанням особливу увагу. Для забезпечення захисту дитини від усіх форм фізичного, сексуального, економічного та психологічного насильства, недбалого й жорстокого поводження, реалізації права дитини на свободу, особисту недоторканність та гідність вживаються заходи щодо забезпечення скоординованої роботи структурних підрозділів відповідальних за реалізацію державної політики захисту дітей, у тому числі від домашнього насилля, проводяться превентивні заходи.В межах чинного законодавства органами соціального захисту населення, службами у справах дітей, центрами соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді, закладами та установам охорони здоров’я, освіти, органами національної поліції вживаються відповідні заходи для забезпечення своєчасного реагування та недопущення в сім’ях випадків насильства над дітьми, проводяться спільні виїзди в сім’ї з представниками правоохоронних органів, складаються відповідні протоколи, акти обстеження житлових умов тощо.
Безперечно, проблема попередження насильства в сім’ї є надзвичайно складною і об’єднує в собі безліч взаємопов’язаних аспектів – соціальних, юридичних, економічних, медичних, психологічних, політичних. Тому для її подолання необхідно застосовувати в комплексі заходи правового характеру, соціальну допомогу, превентивні, виховні та просвітницькі потенціали впливу. Усвідомлюючи значимість цієї проблеми, сільська рада звертається до кожного жителя громади та закликає не бути байдужими до сліз та болі дитини, яка потерпає від насилля у своїй сім`ї. Якщо ви стали свідком таких фактів, повідомте про це особисто чи в телефонному режимі керівництво сільської ради (тел.31-21-22), директора школи (тел.31-21-48), службу у справах дітей районної державної адміністрації (м. Кропивницький, вул. Дарвіна, 25 каб.18,19,20;56-12-95 ), районний центр соціальних служб для сім` ї, дітей та молоді (м. Кропивницький, вул.Дарвіна, 25 каб.21,24 тел. 56-77-26), управління соціального захисту населення (м.Кропивницький, вул. Аерофлотська,5а (тел.56-98-24)
Подолання такого потворного явища, як насильство в родині, можливе лише за умови об’єднання зусиль державних органів та установ, місцевого самоврядування, громадських організацій, а головне – кожного громадянина. Кожен з нас має сказати «ні!» насильству у сім`ї . Бо це саме те місце, яке має бути місцем безпеки, де тебе поважають, де можна нікого не боятися! Пам`ятайте, ваш дзвінок може стати вирішальним у порятунку дитини від домашнього насильства.
Соціальна реклама проти насілля над дітьми в родині
Протидія торгівлі людьми
Важко повірити, що торгівля людьми існує в сучасному світі та є загрозою для українців. За оцінками Міжнародної організації з міграції, близько 160 тисяч українців постраждали від торгівлі людьми з 1991 року. Постраждалі часто живуть серед нас, лишаючись непоміченими та навіть не сподіваючись на допомогу.
Що таке торгівля людьми?
Торгівля людьми – це сучасне рабство, продаж/купівля/передача людей з метою експлуатації та одержання прибутку. Торгівля людьми вважається особливо тяжким злочином в Україні та багатьох інших країнах. Стаття 149 Кримінального Кодексу України передбачає, що злочини, пов’язані з торгівлею людьми, караються позбавленням волі на строк від 3 до 15 років. Від торгівлі людьми може постраждати будь-хто, незалежно від віку, статі, освіти чи соціального статусу. Статистика надання допомоги постраждалим особам в Україні свідчить, що чоловіки і жінки становлять приблизно однакову кількість серед постраждалих; 10% постраждалих – діти, які є особливо вразливою та незахищеною групою. Жертв торгівлі людьми використовують як дешеву робочу силу, для примусового надання сексуальних послуг, у жебрацтві. Іноді жертві вдається втекти самостійно, в інших випадках вибратися з цієї ситуації можуть допомогти небайдужі люди, які знають про експлуатацію, правоохоронці, спеціалізовані організації.
Як запобігти торгівлі людьми?
Завжди ретельно вивчайте будь-яку пропозицію працевлаштування, навчання або відпочинку, навіть якщо довіряєте тому, хто її пропонує! В Україні діють злочинні групи, які продають людей у рабство під прикриттям обіцянок законного працевлаштування. Пам’ятайте, ніхто не захищений від таких небезпечних ситуацій. Зателефонуйте до Національної гарячої лінії з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів (короткий номер 527 – дзвінкі безкоштовні з мобільних телефонів в Україні) і дізнайтеся більше, як мінімізувати ризик стати жертвою торгівлі людьми. У разі працевлаштування за кордоном, варто звернути увагу на таке:
• Обов’язково переконайтеся, що ваша робота за кордоном має законний статус. Ще до виїзду ви маєте отримати дозвіл на роботу або робочу візу –робочу, а не туристичну. Обов’язково звертайтесь до представництва країни, до якої збираєтеся їхати, особисто, особливо якщо ви звертаєтесь за робочою візою.
• Обережно з паспортом! Ніколи нікому не віддавайте свій паспорт, окрім як працівникам посольств, консульських установ та прикордонних пунктів пропуску. Це ваш ідентифікаційний документ і він повинен завжди бути у Вас. Якщо ви загубили свій паспорт за кордоном або ж його відібрали у вас силою, звертайтеся до посольства або консульства України у відповідній країні.
• Зробіть копії всіх важливих документів! Ще до виїзду зробіть ксерокопії вашого паспорта, візи, страхового полісу та будь-яких інших документів,пов’язаних із поїздкою. Тримайте їх у безпечному місці окремо від оригіналів. Крім того, залишіть копії своїм рідним та/або друзям в Україні.
• Обов’язково запишіть контактну інформацію організацій, які можуть допомогти вам захиститись від зловживань. Цей перелік контактної інформації має включати амбасади/консульства України за кордоном та, якщо можливо, урядові та неурядові організації, які займаються захистом прав мігрантів у відповідній країні призначення. Негайно зв’яжіться зі співробітниками відповідної установи в скрутній ситуації.
• Не виїздіть із країни, доки не отримаєте чіткої контактної інформації про місце, де ви будете працювати та про безпечне й надійне місце проживання. Повідомте рідним та/або друзям про детальне місце свого перебування за кордоном, а також залишіть їм детальну інформацію про вашого роботодавця. Поділіться цією інформацією щонайменше з трьома рідними та близькими людьми!Обов’язково ознайомтесь з правами працівників та мігрантів у відповідній країні призначення; у більшості країн встановлені стандарти мінімального рівня оплати праці, максимальної тривалості робочого дня та компенсацій у випадку нещасних випадків на виробництві.Обов’язково запитайте свого закордонного роботодавця про медичне обслуговування та соціальний захист, на які ви можете розраховувати. Пам’ятайте, що роботодавці мають обов’язки перед своїми працівниками.
• Обов’язково запишіть перелік умов угоди з роботодавцем, щоб до виїзду чітко усвідомити свій зиск від працевлаштуванням за кордоном та свої обов’язки.
З 2012 року в Україні надається державна підтримка особам, які постраждали від торгівлі людьми, зокрема соціальна, медична, правова, освітня та матеріальна. Із заявою про необхідність такої допомоги слід звертатись до найближчої місцевої державної адміністрації за місцем проживання. Контакти в регіонах можна знайти на веб-сторінці Міністерства соціальної політики України http://www.mlsp.gov.ua
Корисні інформаційні ресурси:
Національна гаряча лінія з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів:
0-800-505-501 безкоштовно зі стаціонарних телефонів в Україні
527 безкоштовно з мобільних телефонів в Україні.
Корисні вебсайти:
www.stoptrafficking.org.ua
www.migrantinfo.org.ua
https://www.facebook.com/stoptrafficking.org
Джерело: http://pidmoga.info
Програма протидії торгівлі людьми
Соціальна реклама “Життя на продаж”
ТЕРМІН ПОДАЧІ ЗАЯВ НА МОНЕТИЗАЦІЮ СУБСИДІЙ ПРОДОВЖЕНО ДО 1 ЛИСТОПАДА 2017 РОКУ
Уряд відреагував на запити тих субсидіантів, які не встигли до 1 вересня подати в управління соціального захисту населення на отримання «живих» коштів за зекономлену субсидію. Всі ті, хто в минулий опалювальний період економив газ та електроенергію, яку використовують для опалення будинку, можуть до 1 листопада 2017 року скористатися можливістю отримати від Уряду премію за свою енергоефективність. Виплата «живих» грошей у рамках урядового проекту з монетизації частини зекономлених субсидій здійснюється Урядом вперше за роки української незалежності. Це перший крок переходу до повної монетизації пільг і субсидій. Монетизації за результатами попереднього опалювального сезону підлягає економія електроенергії в еквіваленті вартості 150 кВт та природного газу – 100 кубометрів за умови що ці ресурси використовуються для опалення. Максимальна сума коштів, які може отримати громадянин – 135 гривень за зекономлену електроенергію та близько 700 гривень за зекономлений обсяг газу. Під монетизацію підпадають близько 2 млн. домогосподарств. Громадяни, які зекономили ресурси, мають до 1 листопада поточного року звернутися до органів соціального захисту із відповідною заявою та вказати реквізити банківського рахунку або поштового відділення, куди можна перерахувати кошти. Виплата коштів відбуватиметься у вересні-листопаді цього року.
Якщо громадянин має зекономлену субсидію на газ або електроенергію, які використовуються для опалення, але з якихось причин не був включений у відповідний список на монетизацію, він може звернутися до підприємства з проханням включити його у додатковий список. Або ж – потрібно надати інформацію органу соціального захисту населення про наявність зекономленої субсидії, що часто видно з платіжки. І на підставі цього управління соцзахисту має право запитати надавача послуги – чому такого громадянина не було включено у відповідні списки.
Джерело: http://teplo.gov.ua
Відтепер в Україні по-новому розраховуватимуть “опалювальну” субсидію
Для розрахунку розміру субсидії на опалювальний сезон 2017-18 враховуватимуть доходи громадян за І і ІІ квартали 2017-го року. А на наступний неопалювальний період – за III і IV квартали.
На новий опалювальний сезон 2017/18 років – з 1 жовтня 2017 року – при розрахунку розміру субсидії будуть враховані доходи громадян за I і II квартал 2017 року, а на неопалювальний період – з 1 травня 2018 року – за III і IV квартал 2017 року. Таке рішення ухвалили через те, що це досить соціально-несправедливо брати до уваги доходи громадянина за минулий рік. Адже весь цей час він міг працювати та отримувати високу заробітну плату. А цього року звільнитися і потребувати допомоги в оплаті комунальних послуг. Крім того, уряд врахував, що у травні-червні цього року виникли затримки з перепризначенням субсидій на літній період, бо фіскальна служба не змогла вчасно надати інформацію про доходи громадян за I квартал поточного року. Особливо помітно це було у великих містах. Кабінет міністрів продовжив до 1 листопада термін подачі населенням заяв на виплату компенсації зекономленої частини субсидій з оплати житлово-комунальних послуг. Окрім того, люди, які нещодавно стали пенсіонерами, можуть оформити субсидію, виходячи з одного доходу.
Джерело: http://zik.ua
В УКРАЇНІ РОЗПОЧАВСЯ ПРОЦЕС РОЗРАХУНКУ РОЗМІРУ «ЗИМОВОЇ» СУБСИДІЇ
В Україні офіційно розпочався процес розрахунку розміру зимової субсидії. У жовтні управління соціального захисту населення автоматично розрахують розмір допомоги на опалювальний сезон усім тих, кому у травні цього року субсидію було перепризначено на новий період – 2017-2018рр. Жодних документів чи довідок субсидіантам повторно не потрібно подавати чи доносити. Програма житлових субсидій максимально спрощена для людей.
Заяву і Декларацію про доходи заново необхідно було подати лише сім’ям, які: орендують помешкання; мають зміни у складі сім’ї: хтось прописався чи виписався за останній рік; хочуть отримати субсидію на тверде паливо. Як і минулого року, субсидію нададуть усім, хто потребує реальної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг. Грошей вистачить на всіх. Розмір «зимової» субсидії буде відображено у платіжках за опалення, які надійдуть споживачам послуги у листопаді 2017 року.
Завантажити повну версію Матеріалів Департаменту інформації та комунікацій
з громадськістю Секретаріату Кабінету міністрів України
Переглянути статут професійної спілки працівників державних установ України.
Про основні положення Закону України
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій»
Законом України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій” вносяться зміни до 30 законодавчих актів. Закон набирає чинності з 1 жовтня 2017 року – частково, а з 1 січня 2018 року – у повному обсязі.
З 1 жовтня 2017 року:
- Здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій із використанням:
– єдиного показника середньої заробітної плати за останні 3 роки (2014-2016) у розмірі 3 764,41 грн;
– величини оцінки одного року стажу, що застосовується для обчислення пенсії, у розмірі 1%;
– стажу 30 років – для жінок та 35 років – для чоловіків для обчислення:
пенсії у мінімальному розмірі (для пенсій, призначених до 01.10.2011 при стажі 20 років у жінок та 25 років – у чоловіків);
доплати за понаднормовий стаж (стаж понад 30/35 років, а для пенсій, призначених до 01.10.2011 – за стаж відповідно 20/25 років);
наявний в особи понаднормовий страховий стаж не обмежується;
показника прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян, встановленого на 01.12.2017 (1 373 грн), збільшеного на 79 грн (1 452 грн) замість такого показника станом на 01.10.2017 (1 312 грн).
- Підвищується мінімальний гарантований рівень виплат пенсій (для осіб, які не набули повного страхового стажу та не є інвалідами) та державних соціальних допомог з 949 грн до 1 373 грн.
- Відновлюється виплата пенсій працюючим пенсіонерам у повному розмірі без урахування одержуваної заробітної плати (доходу).
- Пенсії, призначені по „спеціальних” законах (державні службовці, наукові працівники, посадові особи органів місцевого самоврядування, прокурорів, суддів, депутатів), без звернень переводяться на пенсії, обчислені відповідно до Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, при умові, що розмір трудової пенсії буде вищим.
З 1 січня 2018 року запроваджуються такі зміни:
1.На перехідний період 2017-2019 рр. застосовуються такі правила призначення пенсії за віком:
у 2017 році:
– із застосуванням середньої зарплати за 2014-2016 роки, у розмірі 3 764,41 грн та величини оцінки одного року стажу – 1,35%;
у 2018 році:
– із застосуванням середньої зарплати за 2016 і 2017 роки (орієнтовно 5 227 грн) та вартості одного року стажу 1%;
починаючи з 2019 року:
– із застосуванням середньої зарплати за останні 3 роки та вартості одного року стажу – 1 %.
У випадку, якщо при однакових показниках індивідуального коефіцієнту заробітної плати та тривалості страхового стажу розмір пенсії у 2018 році, обчислений відповідно до аналогічних показників, буде меншим ніж пенсія, призначена у 2017 році, Уряд приймає рішення про збільшення показника середньої заробітної плати в Україні, який використовується при призначенні пенсії з 1 січня 2018 по 31 грудня 2018 року таким чином, щоб пенсії, призначені у вказаний період, не були меншими, ніж ті пенсії, що призначалися з 1 січня 2017 року по 31 грудня 2017 року.
- Мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється:
– на рівні прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян при стажі 30/35 років (для пенсій, призначених до 01.10.2011 – за наявності стажу відповідно 20/25 років).
– з 1 січня 2018 року на рівні 40% від мінімальної заробітної плати, але не менше ніж розмір прожиткового мінімуму, при стажі 30/35 років, після досягнення 65 років.
– у разі відсутності повного стажу – виплачується пропорційно менший розмір пенсії.
– для шахтарів у розмірі 80% зарплати для обчислення пенсії, але не менше як три розміри прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян.
- Збережено право для призначення пенсії за віком в 60 років для осіб, які мають повний страховий стаж.
З 1 січня 2018 року пенсія за віком призначатиметься:
– за наявності стажу на 01.01.2018 25 років – у 60 років. Діапазон необхідного стажу щороку збільшувати на 12 місяців до досягнення 35 років в 2028 році;
– за наявності стажу на 01.01.2018 від 15 до 25 років – у 63 роки. Діапазон необхідного стажу щороку збільшувати на 12 місяців до досягнення діапазону від 25 до 35 років у 2028 році.
– за наявності стажу на 01.01.2019 року 15 років, але менше ніж 16 років, що давали б право виходу на пенсію в 63 роки – призначати пенсію у 65 років. Діапазон необхідного стажу щорічно збільшувати на 12 місяців. Тобто з 2028 року пенсії у 65 років призначатимуться особам, які матимуть 15-25 років стажу.
- Для визначення права на пенсію за віком до страхового стажу зараховуються:
– ведення підприємницької діяльності із застосуванням спрощеної системи оподаткування:
з 1 січня 1998 року по 30 червня 2000 року включно, що підтверджуються довідкою про реєстрацію як суб’єкта підприємницької діяльності;
з 1 липня 2000 року по 31 грудня 2017 року включно, за умови сплати страхових внесків незалежно від сплаченого розміру.
– проходження військової служби по 31 грудня 2017 року включно;
– перебування у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами з 1 січня 2004 року по 30 червня 2013 року включно;
– перебування у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею шестирічного віку з 1 січня 2004 року до часу запровадження сплати страхових внесків за жінок, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
– навчання у вищих навчальних закладах за денною формою навчання на умовах державного замовлення, а також навчання в аспірантурі та докторантурі з 1 січня 2004 року по 31 грудня 2017 року включно.
- Тимчасова державна соціальна допомога з 01.01.2018 по 31.12.2020 призначатиметься непрацюючим особам, які досягли встановленого пенсійного віку, мають страховий стаж не менше 15 років, але не набули права на пенсійну виплату – на період до набуття права на пенсію за віком, у розмірі прожиткового мінімуму, для осіб які втратили працездатність, із урахуванням її майнового стану та середньомісячного сукупного доходу.
- Особам, які не матимуть 15 років стажу, призначати державну соціальну допомогу при досягненні ними 65 років.
- Щорічна (опосередкована) індексація пенсій з 2021 року відбуватиметься шляхом збільшення (перерахунку) середньої зарплати, з якої обчислено пенсію, на 50% зростання середньої зарплати за 3 попередні роки та на 50% зростання індексу споживчих цін за попередній рік.
У 2019-2020 роках показник середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, який застосовується для перерахунку пенсій, збільшується на коефіцієнт, що відповідає 50% показника зростання споживчих цін за попередній рік та 50% показника зростання середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески за рік, що передує року, в якому проводиться збільшення, порівняно з роком, що передує року, який є попереднім щодо року, в якому проводиться збільшення.
- Надається можливість здійснити разовий платіж за період, коли особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню без обмеження такого періоду. Сума сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок, помножений на коефіцієнт 2.
- Відміняється призначення пенсій за вислугу років (за певними винятками), виплату призначених пенсій здійснювати за рахунок коштів державного бюджету.
- Зберігається право на достроковий вихід на пенсію для: матерів, які виховали п’ятеро дітей або інвалідів з дитинства (у 50 років), військових – учасників бойових дій (55 років), ліліпутів та диспропорційних карликів (40/45 років), артистів (за наявності вислуги від 20 до 35 років), журналістів, у разі поранення, контузії, каліцтва, одержаних під час виконання службових обов’язків у місцях надзвичайних подій, чорнобильців (із зниженням пенсійного віку).
- Відміняється зменшення розміру пенсії жінкам, що скористались виходом на пенсію після 55 років, після досягнення ними віку, який перевищує пенсійний на кількість місяців дострокового виходу на пенсію.
- Максимальна величина бази нарахування єдиного соціального внеску встановлюється на рівні 15 розмірів мінімальної заробітної плати (48 000 грн) на заміну нинішніх 25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (42 100 грн).
- Встановлено для роботодавців квоту для працевлаштування осіб, яким до настання пенсійного віку залишилось 10 і менше років (не менш як особу у середньообліковій чисельності штатних працівників.
- Визначено дату перерахування страхових внесків до накопичувальної системи пенсійного страхування – 1 січня 2019 року.
- Доручено Кабінету Міністрів України: до 01.11.2017 підготувати окремий законопроект про осучаснення пенсій військовим та протягом 6 місяців з дати прийняття закону підготувати законопроекти про:
– запровадження професійної пенсійної системи (для окремих категорій професій, які нині мають пільгові статуси);
– порядку одержання сум пенсій, на виплату яких пенсіонер мав право, але не отримав у зв’язку із перебуванням на тимчасово не контрольованій державною владою України території.
Кіровоградський міськрайонний центр зайнятості інформує:
Реєстрація безробітних, які звертаються за сприянням у працевлаштуванні (далі – реєстрація), проводиться центром зайнятості незалежно від зареєстрованого місця проживання чи перебування.
Реєстрація проводиться за умови пред’явлення:
– паспорта громадянина України або тимчасового посвідчення громадянина України,
– облікової картки платника податків,
– трудової книжки (цивільно-правового договору чи документа, який підтверджує період зайнятості), а в разі потреби також військового квитка,
диплома або іншого документа про освіту.
СОЦІАЛЬНА СФЕРА – РЕФОРМИ В ДІЇ
Розпочинаючи роботу в квітні 2016 року та усвідомлюючи складність соціально-економічної ситуації в країні, головним пріоритетом для себе Уряд визначив підвищення якості та рівня життя українських громадян. При цьому, Уряд поставив перед собою одне з найнагальніших завдань: не пасивне пристосування соціальної політики до обмежених фінансово-матеріальних ресурсів країни, а визначення основних пріоритетів та активне впровадження реформ, які дають змогу втілювати в життя принципи соціальної справедливості й забезпечити постійне підвищення добробуту населення.
- Першим пріоритетом була визначена комплексна реформа системи оплати праці, запровадження європейських стандартів у сфері соціально-трудових відносин.
- Другим пріоритетом – реформа системи пенсійного забезпечення.
- Третім – забезпечення адресності в наданні державної соціальної допомоги.
- Четвертим важливим напрямом було визначено децентралізацію системи соціальних послуг та їх розвиток на рівні територіальних громад.
Необхідність проведення змін у соціальній сфері, також, було обумовлено завданнями і цілями загальних економічних реформ, та реформи державного управління, головною з яких є децентралізація.
РЕФОРМА ОПЛАТИ ПРАЦІ
Перший пріоритет соціальної політики має на меті створити умови для ефективної праці людини,оскільки насамперед доходи від трудової діяльності формують добробут родин. Особливої уваги вимагало питання ціни робочої сили. Вартість робочої сили в країні була неприпустимо низькою, мінімальна заробітна плата не забезпечувала навіть половини вартості споживчого кошику. Тому вже з перших днів роботи приступили до реформи у сфері оплати праці. Результатом цих зусиль став прийнятий 6 грудня 2016 року Верховною Радою України Закон № 1774, який містив радикальні нововведення, що відкрили дорогу до позитивних змін у сфері соціально-трудових відносин. Було запроваджено нову методологію визначення мінімальної заробітної плати, що забезпечило повернення мінімальній заробітній платі функції державної гарантії в оплаті праці людей з невисоким рівнем доходів, з одночасним припиненням практики її використання як розрахункової величини для визначення розмірів посадових окладів державних чиновників. Мінімальна заробітна плата була встановлена на рівні повної вартості «споживчого кошику», вона зросла вдвічі – до 3200 гривень на місяць з 01.01.2017 року. Такий крок став ключовим елементом розв’язання проблеми бідності в подальші роки. Уже зараз можна стверджувати про ефективність прийнятих рішень, про що свідчить динаміка легалізації частини доходів у сфері оплати праці, реального зростання заробітної плати громадян, надходжень до фондів соціального страхування, Пенсійного фонду України та доходів державного і місцевих бюджетів. А на початку 2018 року мінімальна заробітна плата має вирости до 3723 гривень.
Стосовно реальної заробітної плати, то в січні 2017 року порівняно з січнем 2016 року вона зросла на 21,4%.
Надходження єдиного соціального внеску збільшилися у цьому році порівняно з 2016 роком на 37 %. Податок з доходів фізичних осіб – на 38%. Отриманий ресурс дав змогу закласти у бюджет цього року кошти на підвищення заробітної плати працівникам бюджетних установ від 30 до 50 відсотків. Уже можна констатувати, що результати першого етапу реформи оплати праці створили передумови для проведення модернізації системи пенсійного забезпечення громадян.
ПЕНСІЙНА РЕФОРМА
Реформа пенсійної системи стала для Міністерства соціальної політики ключовою у році, що минає. Її наслідком стало підвищення рівня трудових пенсій, встановлення справедливих принципів їх нарахування, створення умов для фінансової стійкості Пенсійного фонду України; підвищення привабливості солідарної системи з метою стимулювання легалізації заробітної плати та зайнятості серед працюючого населення. Ключовим інструментом змін є посилення зв’язку пенсійного страхування з ринком праці, з індивідуальною сплатою соціальних внесків. Зокрема, це:
– осучаснення пенсій з урахуванням показника заробітної плати 3 764,40 грн;
– встановлення з 01 січня 2018 року гнучких умов виходу на пенсію залежно від тривалості страхового стажу – цим важливим рішенням ми посилюємо роль страхового стажу для визначення права на пенсію;
– призначення пенсій з 01 січня 2028 року незалежно від віку особам, у яких страховий стаж становить 40 і більше календарних років;
– встановлення мінімального розміру пенсії за віком для осіб, у яких тривалість страхового стажу становить 30/ 35 років, у розмірі 40% мінімальної заробітної плати після досягнення 65 років;
– проведення щорічного, починаючи з 2019 року перерахунку пенсії на 50 % підвищення показника середньомісячної заробітної плати та на 50% індексу споживчих цін.
Зберігається право на достроковий вихід на пенсіюдля: матерів, які виховали 5 дітей або інвалідів з дитинства (у 50 років); військових – учасників бойових дій (55 років); ліліпутів та диспропорційних карликів (40/45 років); артистів (за наявності вислуги від 20 до 35 років); журналістів, у разі поранення, контузії, каліцтва, одержаних під час виконання службових обов’язків у місцях надзвичайних подій; чорнобильців (із зниженням пенсійного віку). Скасовано обмеження виплати пенсій для пенсіонерів, які працюють. Пенсіонер, який заробив собі пенсію, з 1 жовтня 2017 отримує її в повному обсязі. Відміняється також зменшення розміру пенсії жінкам, що скористались правом дострокового виходу на пенсію по досягненню 55 років. Розмір пенсії їм буде виплачуватись в повному розмірі після досягнення ними віку, який перевищує пенсійний на кількість місяців дострокового виходу на пенсію. Тимчасова державна соціальна допомога з 01.01.2018 по 31.12.2020 призначатиметься непрацюючим особам, які досягли встановленого пенсійного віку, мають страховий стаж не менше 15 років, але не набули права на пенсійну виплату – на період до набуття права на пенсію за віком, у розмірі прожиткового мінімуму, для осіб які втратили працездатність. Важливо, що пенсійна реформа дає можливість позбавити солідарну пенсійну систему від невластивих видатків.Для зменшення, а в перспективі ліквідації дефіциту коштів Пенсійного фонду, всі невластиві видатки системи передаються до державного бюджету. Ми створюємо страхову пенсійну систему. Другим важливим кроком, над яким наразі працює Міністерство є забезпечення достойного рівня пенсій тим громадянам, які мають великий стаж роботи, але через економічну ситуацію впродовж усього життя отримували низькі зарплати. Сьогодні розглядаються різні механізми для збільшення рівня пенсійного забезпечення тих громадян, які мають значний страховий стаж, але через свої низькі зарплати отримують мізерні пенсії. Це люди, які усе життя важко працювали в колгоспах за “трудодні”, ті, хто працювали санітарками та фельдшерами, також хто має стажу тридцять і більше років. Їхнє право на достойну пенсію обов’язково буде забезпечено, -и зараз проводиться активна робота в цьому напрямку. Окремо розроблено законопроект пенсійного забезпечення військовослужбовцям. Очікуємо, що найближчим часом він буде прийнятий. Він також передбачає перерахунок пенсій військовим.
ВПО
Що стосується соціального захисту та соціального забезпечення внутрішньо переміщених осіб. На сьогодні їх кількість становить майже 1,5 млн осіб, або майже 1 млн 210 тис cімей. Серед загальної кількості внутрішньо переміщених осіб більше 771,8 тис пенсіонерів, 49,8 тис людей з інвалідністю, понад 227,4 тис дітей. Загалом кількість сімей, яким призначено адресну допомогу за період січень-листопад 2017 року, становить 1 875 842 сімей (середньомісячна кількість сімей 170 531). Станом на 16.11.2017 допомогу профінансовано на суму понад 2 579,9 млн гривень. Опрацьовуються зміни до законодавчих актів України з метою визначення особливостей пенсійного забезпечення внутрішньо переміщених осіб, і осіб, котрі перебувають на тимчасово неконтрольованій державною владою України території Донецької та Луганської областей та порядку отримання сум пенсій, на виплату яких пенсіонер мав право, але не отримав у зв’язку з перебуванням на території, тимчасово неконтрольованій Україною.
РЕФОРМА ІНТЕРНАТНИХ ЗАКЛАДІВ
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 №562-р схвалено Національну стратегію реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017–2026 роки та План заходів з реалізації її І етапу. Планується змінити закостенілу систему інституційного догляду та виховання дітей в Україні на таку, яка забезпечує догляд і виховання дитини в сімейному або наближеному до сімейного середовищі. Основним координатором у цьому процесі буде місцева громада. У 2017 році розпочата й буде продовжена в наступному програма з будівництва дитячих будинків сімейного типу. Також продовженням розпочатої роботи в цьому році буде виділення вже в 2018 – му 577 мільйонів гривень на придбання соціального житла для дітей – сиріт. А це близько 700 юнаків і дівчат, котрі закінчивши вищі навчальні заклади, отримають кошти на придбання власного житла.
РЕФОРМА СИСТЕМИ ЗАЙНЯТОСТІ
Триває процес гармонізації національного законодавства у сфері зайнятості з правом Європейського Союзу. На сьогодні з 16,3 млн зайнятих осіб застрахованими є тільки 10,2 млн осіб, а число пенсіонерів сягає 12 мільйонів. Тобто більша частина нинішнього покоління громадян працездатного віку не є учасниками системи соціального страхування, а кількість платників єдиного внеску є значно меншою ніж пенсіонерів. За офіційною статистикою понад 4 млн громадян працює в тіні, тобто кожен четвертий. Висока частка зарплат виплачується у конвертах.Можна констатувати відсутність мотивації у громадян легально сплачувати податки та соціальний внесок. Такий стан справ фактично унеможливлює формування справедливої пенсійної системи, коли лише половина громадяни беруть участь у формуванні її ресурсів, в той час як брати участь у розподілі мають право усі. Тому дуже важливим нашим спільним завданням, вирішення якого ми почали в 2017 році, є два блоки питань, які стосуються як центральної, так і місцевої влади:
– перше, це легалізація зайнятості та залучення до соціального страхування усього зайнятого населення;
– друге, збільшення рівня зайнятості населення та створення нових робочих місць.
Незважаючи на те, що останнім часом ми маємо позитивну динаміку щодо кількості застрахованих осіб, досягнення якісно інших змін вимагає прийняття комплексних рішень. Тому на законодавчому рівні було розширено категорії платників соціального внеску фізичними особами – підприємцями, які сплачують податки на загальній системі оподаткування. Наша позиція: економічні стимули для бізнесу та система соціальних гарантій для працюючих громадян повинна розвиватись паралельно, що створить більші можливості як для конкурентоспроможності економіки, так і системи соціального захисту.
ЛЕГАЛІЗАЦІЯ ТРУДОВИХ ВІДНОСИН
Очевидно, що без поєднання зусиль центральної та місцевої влади ми не зможемо переломити ситуацію з тіньовою зайнятістю і встановити в державі дієвий контроль за виконанням трудового законодавства. Прийнятим 6 грудня 2016 року Верховною Радою України Законом було децентралізовано повноваження у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та делеговано ці функції органам місцевого самоврядування. Таке рішення продиктоване тим, що центральний орган влади об’єктивно не може на сьогодні забезпечувати ефективний та справедливий контроль у сфері праці, подолання тих масштабів проблем, які постали перед нами, виходячи з його слабкого кадрового та інформаційного забезпечення. Більш того, методи контролю, які законодавство визначало для інспекторів праці, призводили до того, що часто страждав чесний роботодавець, до якого приходили на планову перевірку без обґрунтованих підстав. Тобто дієвого контролю нелегальної зайнятості фактично не існувало. Фахівці Міністерства підготували новий порядок здійснення такого контролю. У ньому визначено перед органами місцевого самоврядування три проблеми, на які необхідно звернути увагу, запропонувавши сучасний інструментарій здійснення контролю та інформаційне забезпечення виявлення таких порушень з органів фіскальної служби та Пенсійного фонду, які й будуть об’єктивними підставами здійснення перевірок лише тих роботодавців, які допустили порушення.
Це завдання стосовно подолання явищ щодо:
– неоформлених трудових відносин,
– виплати заробітної плати у розмірі, меншому ніж мінімальна зарплата;
– та заборгованості з виплати заробітної плати.
На державному рівні продовжується робота над завданнями, які б сприяли досягненню цієї мети. Серед основних позитивних зрушень у сфері праці, що здійснено в цьому році:
– прийняття Трудового кодексу як основи сучасного трудового законодавства на базі європейських стандартів, що робить привабливим його для інвесторів, стимулює до створення нових робочих місць;
– внесення змін до Закону «Про зайнятість населення» з метою запровадження нових механізмів активізації безробітних до пошуку роботи та забезпечення якнайшвидшого повернення на ринок праці;
– початок модернізації Державної служби зайнятості.
РЕФОРМА СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ
Реформа системи державної соціальної підтримки та послуг тісно пов’язана з діяльністю органів місцевого самоврядування та децентралізацією. Нашим пріоритетом у минулому році і в середньостроковій перспективі є забезпечення соціального захисту людей з низькими доходами.Прийняті у 2016 році рішення були спрямовані на оптимізацію програми житлових субсидій, своєчасність їх призначення.З удосконалення програми житлових субсидій Уряд України провів заходи, спрямовані на удосконалення програми надання житлових субсидій, зокрема монетизацію залишків невикористаних субсидій на оплату опалення (в обсягах до 100 куб. м природного газу та 150 кВт•г електроенергії), що виникли у зв’язку з економним споживанням природного газу та електроенергії та інші. У наступному році ми продовжимо роботу над удосконаленням програми житлових субсидій, приділивши увагу питанням адресності підтримки. Планується монетизація субсидій для проведення розрахунків із підприємствами, котрі надають комунальні послуги.
Другим пріоритетом у напрямі модернізації державних соціальних програм є реформування системи пільг. Головне – забезпечення принципу «гроші ходять за людиною». У минулому році ми розпочали цю роботу і замінили надання окремих пільг та соціальних гарантій, зокрема забезпечення житлом учасників АТО, навиплату грошової компенсації і вже побачили позитивні результати. Саме такі рішення демонструють наявні резерви для надання громадянам послуг на якісно новому рівні без залучення додаткового фінансування, що важливо в період, коли країна перебуває у стані війни.
У 2017 році переведено максимальну кількість соціальних програм на механізми надання грошових компенсацій за послуги, які обрала сама людина, виходячи з власних потреб, а не рішень чиновника. Зокрема, у році, що минає запроваджено компенсації за санаторно-курортне лікування осіб з інвалідністю, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасників АТО.
Проведено підготовчі роботи, аби з першого січня 2018 року почати зміни в системі забезпечення протезно – ортопедичними засобами осіб з інвалідністю, що дозволить значно пришвидшити процес забезпечення їх засобами пересування. Якщо раніше держава фінансувала виробників протезно-ортопедичних засобів, то в наступному році людина буде сама собі обирати засіб. У комп’ютерну систему вводитимуться індивідуальні параметри відповідно до програми реабілітації, потребуючий обирає собі засіб реабілітації зі списку, укладається договір, і по факту поставки Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю надає необхідний засіб. Наразі Міністерство працює над комплексним механізмом монетизації пільг, у тому числі на проїзд та пільг на житлово-комунальні послуги.
ПРОЗОРІ ОФІСИ
Ще один пріоритетний напрям, який наразі Міністерство соціальної політики України реалізує в контексті реформи децентралізації – це докорінна зміна системи адміністрування соціальних програм, яка б передбачала встановлення нових вимог до якості послуг, що надаються населенню. Для підвищення якості надання послуг громадянам у великих містах у минулому році розпочато реалізацію проектів зі створення сучасних центрів надання послуг соціального характеру у форматі „Прозорий офіс” за прикладом тих, які вже 10 років функціонують у місті Вінниця і демонструють свою ефективність. Ці проекти здійснюються виконавчими органами місцевого самоврядування за підтримки коштів Державного бюджету України та проекту Світового банку. На сьогодні у Харкові вже завершено реалізацію двох проектів, також відкрито поки що найкращий в Україні “Прозорий офіс” у Святошинському районі Києва, подано заявки з десятків інших великих міст. У результаті процесу об’єднання територіальних громад реформується модель соціального захисту на місцях і поетапно запроваджується модель адміністрування, яка передбачає надання послуг на базовому рівні – територіальних громад, за місцем проживання людини. Це передбачає також зміни адміністративних структур органів Пенсійного фонду та державної служби зайнятості в регіонах для підвищення мобільності цих органів у створенні віддалених робочих місць в об’єднаних територіальних громадах. Тобто наша мета – збільшити кількість точок надання послуг для кращої доступності до людей. Цей процес наразі активно втілюється. Одночасно ми напрацьовуємо зміни в системі нарахування соціальних виплат та побудові взаємодії її з розширеною мережею фронт офісів. Тобто прийом документів на призначення усіх виплат, державних допомог, субсидій, пенсій, послуг, що надаються в системі соціального страхування, інших послуг, незалежно від того, хто їх фінансує в об’єднаних територіальних громадах організовується безпосередньо в центрах надання адмінпослуг. Отже, одним з найбільших впливів реформи місцевого самоврядування на якість системи соціального захисту є розширення можливості створювати на території громади соціальні послуги, яких потребують її мешканці. До реформи, фінансова відповідальність за надання соціальних послуг покладалась на органи місцевого самоврядування обласного та районного рівня, що призвело до формування інституціональних форм соціального захисту вразливих верств населення, які потребують опіки держави – дітей, літніх людей, осіб з інвалідністю. Натомість в самій територіальній громаді, насамперед сільській, таких послуг не пропонувалось. Єдиною альтернативою було вилучення людини з громади та утримання в інтернатних установах. Тепер у цій сфері відбувається децентралізація повноважень в межах самого місцевого самоврядування, що дає змогу розвивати соціальні послуги для сімей та осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, за місцем проживання через створення системи соціальної роботи та розвиток соціальної інфраструктури. Розвиток спроможності громад у провадженні соціальної політики, надання їм методичної допомоги є одним з пріоритетів, включених до Середньострокового плану пріоритетних дій Уряду до 2020 року.
АТО
Безумовно актуальним завданням для центрального та місцевого рівня органів державної влади було і залишається розбудова системи соціальної підтримки та реабілітації учасників АТО. На сьогодніприйняті необхідні рішення щодо захисту прав учасників АТО. Розпорядженням КМУ від 12 липня 2017 р. № 475-р схвалено Концепцію Державної цільової програми з фізичної, медичної, психологічної реабілітації і соціальної та професійної реадаптації учасників антитерористичної операції на період до 2022 року. ЇЇ метою є створення та повноцінне функціонування цілісної системи реабілітації та реадаптації учасників антитерористичної операції, забезпечення застосування чіткого прозорого механізму адміністрування їх потреб для здійснення реадаптації учасників антитерористичної операції до цивільного життя, протезування та забезпечення технічними засобами реабілітації, забезпечення житлом, а також створення умов для активного залучення до цього процесу органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадських об’єднань, міжнародних та громадських організацій.
Щодо забезпечення санаторно-курортним лікуванням:
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2017 № 110 „Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення деяких категорій інвалідів санаторно-курортними путівками, та внесення змін до порядків, pатверджених постановами Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2006 р. № 187 і від 31 березня 2015 р. № 200” делеговано повноваження закупівлі путівок на місця та надано можливість учасникам антитерористичної операції самостійно обрати санаторій для оздоровлення. На виконання зазначеної постанови Мінсоцполітики затверджено наказ від 06.04.2017 № 575 „Про встановлення граничної вартості путівки (ліжко-дня) у 2017 році”, який зареєстрований в Мін’юсті 13.04.2017 за № 493/30361.
Щодо забезпечення житлом
У 2017 році Мінсоцполітики визначено головним розпорядником коштів бюджетної програми КПКВК 2511120 „Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей загиблих осіб, визначених абзацами 5–8 пункту 1 статті 10, а також для осіб з інвалідністю І–ІІ групи, визначених пунктами 11–14 частини другої статті 7 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, та осіб, які втратили функціональні можливості нижніх кінцівок, інвалідність яких настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, та потребують поліпшення житлових умов”, за якою передбачено видатки у розмірі 329 812,8 тис. гривень.
З видатків Державного бюджету України на 2017 рік було профінансовано 7 016,1 тис. грн. на виплату грошової компенсації за 2016 рік, для придбання квартир 15 родинам. Профінансовано у 2017 році на суму 329 812,8 тис. грн., за рахунок зекономлених коштів додатково виділено кошти на суму 162 105,0 тис. гривень. За 11 місяців 2017 придбано житла 609 родині за рахунок Субвенції 2016 року та 227 родинам за рахунок Субвенції 2017 року, процес придбання житла сім’ями загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також інвалідами I–II групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції триває. Щодо здійснення заходів із соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції:
Обсяг фінансування з урахуванням змін за вищезазначеним напрямом становить 32 310,8 тис. грн., за 11 місяців 2017 року використано коштів на суму 20 778,7 тис. гривень.
З метою професійної адаптації учасників АТО укладено договори на професійне навчання 5 658 особами на навчання за професіями – водій автотранспортних засобів категорій С, D, E, тракторист-машиніст, оператор комп’ютерного набору, водій електрокара, машиніст крана, слюсар-ремонтник, діловод, кухар, електро-газозварювальник, водій малих/маломірних моторних суден та підвищення кваліфікації на курсах іноземної мови, правознавство.
Відповідно до Порядку організації соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 432 пройшли навчання 3 818 осіб.
Навчання триває за укладеними договорами відповідно кошти будуть використані до кінця року.
ГЕНДЕРНА РІВНІСТЬ
У квітні 2017 року розпорядженням Кабінету Міністрів України 229-р затверджено Концепцію Державної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків до 2021 року, метою якої є удосконалення механізму забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життя суспільства та впровадження європейських стандартів рівності. Участь жінок на ринку праці є джерелом їх економічної незалежності, дає їм право на соціальне і пенсійне забезпечення, а також відкриває нові можливості для розвитку особистості. Враховуючи той факт, що жінки становлять 54 відсотки від загальної кількості населення України, реалізація потенціалу жінок є суттєвою умовою сталого розвитку країни. При цьому слід врахувати, що виклики останнього часу, пов’язані із військовим конфліктом на сході України в економіці, обумовлюють як поглиблення диспропорцій на ринку праці, так і виникнення додаткових груп ризику на ринку праці. Це, насамперед, внутрішньо переміщені особи, учасники АТО, особи з інвалідністю та трудові мігранти. Отже, активізація зусиль щодо посилення соціального захисту, людського розвитку, захисту прав громадян на всіх рівнях управління – запорука зміцнення економічного потенціалу України, забезпечення соціально-політичної стабільності в суспільстві та міжнародної конкурентоздатності.